Denník Koblenzer Rhein-Zeitung (www.verlag.rhein-zeitung.de)ponúka svojim abonentom už viac ako týždeň na internete úplnú tlačovúverziu s pôvodným layoutom. Kto pošle číslo svojho predplatnéhovydavateľstvu cez email, zašlú mu obratom užívateľské meno a heslo a týmmá zabezpečený prístup k úplnej ponuke denníka, "epaper"(epaper.rhein-zeitung.de).
Digitálne vydanie tlačovej verzie je aktualizované každý deň o šiestej.Do 31. augusta nebudú musieť predplatitelia týchto novín platiť žiadenextra poplatok za verziu na internete. Potom chcú zodpovední rozhodnúť, čibudú úplnú digitálnu verziu denníka ponúkať aj naďalej a za akýpoplatok. Uvažuje sa o možnosti predplatiť si denník len na internete.Denník ešte čaká na rozhodnutie organizácie Informationsgemeinschaft zurFeststellung von Werbeträgern (IVW), či uzná používanie digitálnehopapiera ako predplatné novín. V prvom týždni po odštartovaní „epaperu“si ho objednalo asi 4.000 z 240.000 abonentov. Tí, ktorí nie súpredplatitelmi denníka, nebudú mať takúto možnosť. Jednotlivé článkyonline verzie denníka sú naďalej bezplatné. Nová ponuka je pre čitateľov atraktívna nielen kvôli možnosti vyhľadávania originálnych strán, článkova tém v online-archíve, ale je to aj výhra pre ľudí, ktorí sanechcú vzdať svojich novín ani na dovolenke alebo služobnej ceste. Od januárasa ukladajú stránky v archíve. Kto nie je abonentom novín, môže si utvoriťmienku o tejto ponuke na stránke http://epaper.rhein-zeitung.de/01/05/31.Početné iné denníky ako napríklad Frankfurter Allgemeine Zeitung (FAZ) ponúkajúsvojim predplatiteľom takisto celý obsah tlačovej verzie, chránený heslom,avšak nie s pôvodným layoutom. Od januára si môžu abonenti FAZ pozrieťv sieti na www.faz.de. Od 22 hodiny sú článkynasledujúceho vydania na internete. FAZ sa rozhodli neprevziať layout tlačovejverzie 1:1. Ak človek používa normálne rozlíšenie (1024 x 768 bodov), môžepri celkovom náhľade stránok čítať len veľké nadpisy. KRZ si preto pomáhajútrikom: Ak sa človek posúva myšou ponad jednotlivé články, ukáže sanadpis v extra okne a je dobre čitateľný. Tretím krokom je úplné„odbočenie“ od pôvodného layoutu: Ak niekto klikne na nejaký článok,ukáže sa text vo formáte prispôsobenom počítaču.