MENLO PARK, BRATISLAVA. Je to stratégia, ktorá má otvoriť služby Facebooku celému svetu. Bezplatný internet v rámci projektu Internet.org prináša pokrytie v ekonomicky slabých krajinách, kde doposiaľ chýbali potrebné infraštruktúry.
Funguje v Indii, osvedčil sa aj v niektorých afrických krajinách.
Ľudia majú cez svoje mobily voľný prístup k Facebooku a niekoľkým sprievodným službám, Facebook má nové masy používateľov, ktorí firme prinášajú tržby zo zobrazenej reklamy.
Podľa denníka The Independent však stratégia Facebooku presahuje hranice tretieho sveta. Riaditeľ spoločnosti Mark Zuckerberg chce rozšíriť túto iniciatívu aj do vyspelej Európy.
S mobilnými operátormi chce uzavrieť zmluvy, vďaka ktorým získajú používatelia bezplatný prístup k Facebooku. Mohlo by to zvýšiť používanie aplikácií a produktov z vývojárskej dielne a prispieť k ďalšiemu nárastu tržieb.
Firma si uvedomuje hodnotu dát, s ktorými vo svojom cloude disponuje a našla niekoľko spôsobov, ako ich cez marketingové produkty speňažiť. Súčasne sa teší ohromnej základni pravidelných používateľov.
Nové správy prichádzajú krátko po tom, čo Google ohlásil podobnú stratégiu budovania celosvetovej virtuálnej siete.
Chce kombinovať svoje vlastné technológie pre úsporný prenos dát s existujúcou infraštruktúrou operátorov. Chce byť ich partnerom, preto sa nebojí toho, že bude vnímaný ako rival.