PEKING, BRATISLAVA. Koľko smartfónov dokáže jediná firma predať za jediný deň? Odpoveď na túto otázku priniesla internetová kampaň čínskeho výrobcu Xiaomi, ktorý je známy tým, že sa jeho novinky ponášajú na zariadenia firmy Apple.
Zápis do Guinnessovej knihy rekordov získala za 2,11 milióna predaných kusov za 24 hodín prebiehajúcej kampane. To firme vynieslo výnosy vo výške 355 miliónov dolárov. Firma začala pôsobiť na trhu pred piatimi rokmi a dnes už má globálne ambície.
Na porovnanie možno uviesť, že Apple pri uvedení iPhonu 6 a iPhonu 6 Plus predal za jediný víkend desať miliónov kusov zariadení - v rámci svojej predajnej siete a internetu.
Tieto čísla naznačujú, že v radoch spotrebiteľov sú smartfóny žiadaným tovarom a plnia poslanie, ktoré sme kedysi pripisovali najmä notebookom. Stali sa komunikačnými uzlami s nepretržitým pripojením k internetu.
Xiaomi má podľa magazínu Mashable na trhu 4,4 percentný podiel a chce ďalej rásť. Ohroziť môže Huawei i Motorolu.