SME
Nedeľa, 5. júl, 2020 | Meniny má Cyril, MetodKrížovkyKrížovky

Neviete zaspať? Štyri rady, ako si neoddialiť spánok

Ak máte problém prinútiť sa ísť spať, pozrite si tieto štyri rady.

(Zdroj: PIXABAY/CC)

ZDROJ: FAST COMPANY

1.Nenastavte si presný čas, kedy pôjdete spať

"Nútiť samého seba ísť spať v určitý čas môže viesť k nespavosti," vysvetľuje psychologička Janet Kennedyová.

Namiesto toho odporúča vyčleniť si akési hodinové "večierkové okno".

2.Nastavte si vlastný režim

Náhodný spánkový režim však tiež nie je najlepším riešením. Rovnako, ako je nezdravý nedostatok spánku, ak pôjdete do postele príliš skoro, môže sa vám ťažko zaspávať alebo sa budete často budiť.

Dôležité je sledovať, aký dlhý spánok je pre vás ideálny. Kennedyová radí zamyslieť sa, kedy potrebujete ráno vstávať, odpočítať si potrebný čas - a tak si určiť najlepší čas, kedy sa uložiť na spánok.

3.Vypnite seriály a internet

Nórski vedci jednou tohtoročnou štúdiou potvrdili vzťah medzi používaním elektronických zariadení a nedostatkom spánku pri dospievajúcich.

Treba sa preto vyvarovať sledovaniu seriálov či bezcieľnemu brázdeniu sociálnych sietí. Určite si čas, kedy všetky technológie, ktoré vám tieto aktivity umožňujú, vypnete.

4.Rutiny, no s mierou

Rutiny nemusia spôsobiť únavu, ale pomôžu vám osvojiť si lepšie spánkové návyky. Okrem vypnutia elektroniky by to mali byť oddychové aktivity, napríklad kúpeľ, čítanie, počúvanie hudby či teplý nápoj.

Kennedyová však pripomína, že je dôležité neskĺznuť k extrémnym návykom a rituálom, ktoré budete musieť absolvovať celé. Inak nebudete vedieť vôbec zaspať.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Tech

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Osamelí rodičia sa musia vysporiadať s dlhodobým výpadkom druhého príjmu v rodine, ktoré výživné nenahradí.
Norberta Bödöra privádzajú v putách na súd.
STĹPČEK PETRA TKAČENKA

Fico asi vie, prečo sa dištancuje od Bödöra

Azda sa to čoskoro dozvieme aj my.

Peter Tkačenko
Alkohol zlepšuje náladu iba dočasne, po vytriezvení nasleduje úzkosť.

Neprehliadnite tiež

V mexickej podmorskej jaskyni našli starovekú okrovú baňu

V bani začali ťažba zrejme už pred 12-tisíc rokmi.

Staroveká okrová baňa v Mexiku.
Ilustračné foto.
Ilustračná fotografia.

Nová mutácia COVID-19 je nákazlivejšia, priebeh horší nie je

Vedci nazývajú novú mutáciu G614 a tvrdia, že už takmer úplne nahradila prvú.

Zdravotník v ochrannom obleku vykonáva test na COVID-19 v zariadení fakultnej nemocnice vo švédskom Lunde.