REDMOND, BRATISLAVA. Vybalíte zo škatule nový tablet alebo smartfón a v základnej ponuke nájdete ikony, na ktoré klikáte skôr vo svojom počítači - Word, Excel, PowerPoint, OneNote, OneDrive a Skype sa stanú predinštalovanou súčasťou najnovších modelov.
Microsoft uzavrel dohodu s desiatimi výrobcami hardvéru, ktorí na trh dodávajú zariadenia s Androidom. Cieľom novej stratégie je pokryť svojimi produktami a službami platformy svojich rivalov.
Spoluprácu ohlásili so spoločnosťou Samsung, ktorá informovala o tom, že kancelársky balík sa stane súčasťou jeho špičkových modelov.
Podobnú dohodu uzavrel Microsoft s firmami Dell, TrekStor, JP Sa Couto, Datamatic, DEXP, Hipstreet, QMobile, Tecno, Casper a Pegatron.
Pre Microsoft sú tieto partnerstvá cestou k novým zákazníkom. Hoci sa firma v posledných dvoch rokoch hlási k vízii mobility a cloudu, platforma s Androidom nie je pre ňu cudzia.
Pre firmu predstavuje štedrý zdroj príjmov z patentových licencií. Firma ich vyberá priamo od výrobcov smartfónov a tabletov.
Firma bude podľa agentúry AFP pokračovať vo svojej stratégii, aby priniesla nástroje pre produktivitu aj do operačných systémov, ktoré nepochádzajú z firemného vývoja.