Séria UFO je hráčmi na poli turn-based stratégií považovaná za jednu z najlepších. Po dlhom čase sa opäť dočkáme nového dielu, ktorého vývoj bol zverený do rúk brnenských vývojárov z Altar Interactive. Čaká ich ťažká úloha, aby UFO: Aftermath bolo rovnako dobré, ak nie lepšie, ako jeho slávni predkovia.
Altar Interactive sa pred piatimi rokmi predviedli výbornou logickou hrou Fish Fillets, ktorú nedávno veľkoryso vypustili zdarma pre všetkých na stiahnutie (download). Neskôr sa blysli originálnou a kvalitnou real-time stratégiou Original War. Po tomto titule začali na základe licencie od Virginu pracovať na novej hre s UFO licenciou. Nakoniec Aftermath skončil v domácom vydavateľskom prostredí – u firmy Cenega Publishing, vďaka čomu hra vyjde nahovorená v češtine.
Venujme sa teraz hre samotnej. Základný koncept turn-based stratégie, ako sme ju poznali, sa nemení. Pod ruku sa vám dostáva jednotka vojakov s možnosťou vylepšovania klasických RPG vlastností ako sila, obratnosť, inteligencia, spolu až šesť rozdielnych vlastností. Tie sa samozrejme prejavujú počas boja, a na čím vyššej úrovni ich budete mať, tým ľahšie sa vám budú zvládať nepriateľské útoky. „Naši“ majú proti votrelcom k dispozícii vyše 70 unikátnych zbraní.
Druhým významným prvkom hier UFO hneď po bojoch bolo globálne manažovanie a získavanie nových teritórií. Čím väčší kus zeme ovládate, tým máte viac zdrojov na vývoj a stavbu jednotiek. Nové teritória znamenajú rýchlejší vývoj, vyššiu vojenskú silu a jednoduchšiu obranu hraníc proti doternému nepriateľovi. To všetko zostáva v hre zachované.
Pravdepodobne najväčšou zmenou je prechod do 3D enginu. Izometrický pohľad zostáva rovnaký, zásluhou 3D určite pribudnú nové pohľady kamery. Nový je taktiež príbeh, ktorý znie otrepane – alieni si prídu podrobiť Zem... Zastrešuje však celú hru a pri správnom podaní môže byť zaújimavý aj s jeho 100 a viac misiami. Tie sa generujú náhodne a nikdy tak nehrajete tú istú misiu dvakrát.
UFO: Aftermath by sa na trhu mal objaviť v polovici roka 2003.