SME

Google chce spustiť reklamu na mieru aj do televízorov

Nový systém vyhodnotí sledovanosť a umožní cielenie reklamných spotov.

MOUNTAIN VIEW, BRATISLAVA. Sedíte pred televízorom a namiesto reklamy na lacnú dovolenku pri mori sa na vašej obrazovke zobrazí reklama na záhradkárske náradie.

Iba preto, že ktosi na druhom konci tuší, že patríte medzi vášnivých milovníkov pestovania zeleniny.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Novú reklamnú technológiu testuje internetový gigant na zákazníkoch služby Google Fiber v Kansas City. Po vzore internetu sa pre televízne set-top boxy snaží vytvoriť férový systém, v ktorom by firmy platili iba za tú reklamu, ktorú si diváci pozrú počas sledovania televízora.

SkryťVypnúť reklamu

So spätnou väzbou cez internet má byť jasné nielen to, do akej miery sú jednotlivé reklamy sledované, ale majú aj pribudnúť možnosť ich prispôsobenia.

Je zvykom, že lokálni poskytovatelia TV služieb kombinujú globálnu reklamu s lokálnou.

Google sa podľa magazínu Engadget snaží preveriť spoľahlivosť svojho konceptu, aby získal ďalší trhový priestor pre svoje pôsobenie.

S dlhoročnými skúsenosťami vo svete internetovej reklamy by televíznym operátorom mohol ponúknuť technológie, ktoré im doposiaľ chýbali.

Deje sa tak v dobe, keď mnohé firmy prehodnocujú účinnosť svojich marketingových nástrojov.

Kým ešte pred rokmi s istotou investovali do reklamy v tlačených médiách, rozhlase a televízii, v posledných rokoch sa snažia dosiahnuť vyššiu účinnosť cez kanály, ktoré sú adresnejšie a s jasnejším pozadím.

SkryťVypnúť reklamu

Práve to chce využiť Google, kým sa jeho konkurenti nechytia rovnakej výzvy. I v tomto prípade môže byť prvenstvo rozhodujúce.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Tech

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Letecký pohľad na rafinériu Slovnaft.

Slovnaft má vraj chyby v hodnotiacej správe.


9
Marco Rubio na návšteve Paríža.

Rubio a Vance vyslali protichodné signály.


26
Fotka zo zápasu HC Košice -  HK Nitra.

Sledujte s nami ONLINE prenos.


Mariana Čengel-Solčanská. (Zdroj: ARCHÍV M.Č.S.)

Posolstvo Veľkej noci je radikálne: nezomrieť znamená nezmeniť sa.


6

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 003
  2. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 7 006
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 5 966
  4. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody 3 637
  5. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 148
  6. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 3 120
  7. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 562
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 169
SkryťZatvoriť reklamu