SME

Google chce spustiť reklamu na mieru aj do televízorov

Nový systém vyhodnotí sledovanosť a umožní cielenie reklamných spotov.

MOUNTAIN VIEW, BRATISLAVA. Sedíte pred televízorom a namiesto reklamy na lacnú dovolenku pri mori sa na vašej obrazovke zobrazí reklama na záhradkárske náradie.

Iba preto, že ktosi na druhom konci tuší, že patríte medzi vášnivých milovníkov pestovania zeleniny.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Novú reklamnú technológiu testuje internetový gigant na zákazníkoch služby Google Fiber v Kansas City. Po vzore internetu sa pre televízne set-top boxy snaží vytvoriť férový systém, v ktorom by firmy platili iba za tú reklamu, ktorú si diváci pozrú počas sledovania televízora.

SkryťVypnúť reklamu

So spätnou väzbou cez internet má byť jasné nielen to, do akej miery sú jednotlivé reklamy sledované, ale majú aj pribudnúť možnosť ich prispôsobenia.

Je zvykom, že lokálni poskytovatelia TV služieb kombinujú globálnu reklamu s lokálnou.

Google sa podľa magazínu Engadget snaží preveriť spoľahlivosť svojho konceptu, aby získal ďalší trhový priestor pre svoje pôsobenie.

S dlhoročnými skúsenosťami vo svete internetovej reklamy by televíznym operátorom mohol ponúknuť technológie, ktoré im doposiaľ chýbali.

Deje sa tak v dobe, keď mnohé firmy prehodnocujú účinnosť svojich marketingových nástrojov.

Kým ešte pred rokmi s istotou investovali do reklamy v tlačených médiách, rozhlase a televízii, v posledných rokoch sa snažia dosiahnuť vyššiu účinnosť cez kanály, ktoré sú adresnejšie a s jasnejším pozadím.

SkryťVypnúť reklamu

Práve to chce využiť Google, kým sa jeho konkurenti nechytia rovnakej výzvy. I v tomto prípade môže byť prvenstvo rozhodujúce.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Tech

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Mesiac.

Japonská ispace stratila kontakt so sondou stratila necelé dve minúty pred pristátím na Mesiaci.


TASR
Ľudia so závažnými a dlhotrvajúcimi ochoreniami, by mali mať zapísané informácie o svojom zdravotnom stave. Pomôcť im môže aj predinštalovaná funkcia v smartfóne.

Záchranári cez zamknutú obrazovku zistia zdravotné údaje.


Vizualizácia zrážky Mliečnej cesty s galaxiou Andromeda.

Milkomeda nie je samozrejmosť.


10
Logá spoločností Instragram, Facebook, WhatsApp a Meta.

Spoločnosť nahradí štátne dotácie, ktoré udržiavali prevádzku elektrárne Clinton Clean Energy Center.


SITA

Komerčné články

  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  3. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  4. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  5. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  6. Plátené tašky a opakované použitie
  7. Kupujete si dovolenku? Nezabudnite na poistenie storna!
  8. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny
  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Čo vám hrozí, keď si neliečite alergiu
  3. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  4. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  5. Oslava ako v Hollywoode: Kaufland má narodeniny, pozýva aj vás
  6. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  7. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  8. Sigord – les, kde sa stretáva zodpovedné hospodárenie s turizmom
  1. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku 16 766
  2. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny 5 413
  3. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť 5 035
  4. Ženy nepatria za volant? Majiteľ autoškoly má iný názor 4 565
  5. Plátené tašky a opakované použitie 3 756
  6. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy 3 358
  7. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí 3 018
  8. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 2 887
SkryťZatvoriť reklamu