CUPERTINO, BRATISLAVA. Apple obnovil prevádzku svojich služieb, po nezvyčajne dlhom výpadku.
Na ich nedostupnosť sa sťažovali používatelia z viac ako štyridsiatich krajín sveta, ktorí nemohli inštalovať a aktualizovať aplikácie, nakupovať hudbu alebo pristupovať k dátam v cloude.
Výpadok podľa agentúry Reuters trval 12 hodín a zasiahol služby iTunes, App Store a iCloud. Podľa vyjadrenia spoločnosti však z výpadku nemožno viniť ani hackerov, ani poruchy dátového centra.
Zlyhanie spôsobili doménové servery, ktoré nedokázali smerovať požiadavky prichádzajúce z internetu k ich cieľu. Používatelia sa preto nemusia obávať toho, že by sa niektoré z ich dát stratili, alebo stali nedostupnými.
Elektronické služby Apple sú pevne zviazané s hardvérom a tvoria podstatnú časť príjmov spoločnosti. Každý výpadok v ich prevádzke preto znamená aj výpadok v tržbách.
Len v prvom kvartáli firma vyčíslila tržby vo výške 4,8 miliárd dolárov, ktoré pochádzajú práve z týchto aktivít.
Výpadok vzbudil záujem verejnosti len krátko po tom, čo firma predstavila svoje múdre hodinky Apple Watch, ktorými chce na trh priniesť nové používateľské zážitky aj napriek tomu, že ostatným firmám sa to v posledných rokoch nepodarilo dosiahnuť.
Firma sa snaží nachádzať stratenú cestu k inováciám, ktoré ju pred rokmi vyšvihli do povedomia. Kritici dlhodobo poukazujú na to, že firma, ktorá bola lídrom vo svojom segmente stráca náskok pred svojimi rivalmi.