SME

Umelá inteligencia sa naučila hrať hry lepšie ako človek

Použitím základného rozhrania a jednoduchého pokynu si program osvojil takmer päťdesiat počítačových hier.

Hra Pac-Man.Hra Pac-Man. (Zdroj: SITA/AP)

MOUNTAIN VIEW, BRATISLAVA. Koncom deväťdesiatych rokov porazil počítač v súboji Garryho Kasparova, majstra sveta v šachu.

Umelá inteligencia Deep Blue spoločnosti IBM mala vopred naprogramovaný akýsi manuál, ako má hru hrať, aby vyhrala.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Dnes je táto schopnosť počítačov na úplne inej úrovni. Program Deep Q Network, ktorý vyvíjali výskumníci v Google DeepMind, sa naučil hrať hry sám.

Nerozumie, ale zlepšuje sa

Na začiatku operuje iba so základným rozohraním počítačovej hry a jedným pokynom. Jeho úlohou je podľa portálu Popular Mechanics sa čo najviac priblížiť hodnote, ktorá je akýmsi vyhodnotením najväčšej možnej odmeny za každé jedno rozhodnutie.

SkryťVypnúť reklamu

Vedci ju nazývajú Q a pri skúmaných hrách ju predstavuje skóre.

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každý mesiac.
Pošlite SMS s textom C3N8A na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Tech

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Podcast Klik

Komentovaný prehľad technologických správ.


a 1 ďalší 1
Asteroid 2024 YR4 zachytený Webbovým teleskopom.

Objekt je doteraz najmenší, aký Webbov teleskop zameral.


TASR 1
Ilustračná snímka.

(Ne)vedecký newsletter Tomáša Prokopčáka.


4
Misia Fram2 je pomenovaná po nórskej prieskumnej lodi.

Kapsula za pomoci padákov dosadla do vôd Tichého oceánu.


TASR
SkryťZatvoriť reklamu