LONDÝN, BRATISLAVA. Pri nakupovaní si nič zvláštne nevšimnete. Stisnete v rukách tovar a pozriete na cenovku visiacu pod ním. Hoci všetko vyzerá úplne obyčajne, predsa len ste čosi prehliadli.
Cenovky nie sú vytlačené na papieri. Namiesto nich je v rámiku štítok z elektronického papiera - podobne ako v elektronických čítačkách kníh. Vždy, keď ktosi zmení v účtovnom systéme obchodu predajnú cenu, na štítku sa objaví v aktualizovanej podobe.
Elektronické štítky bezdrôtovo komunikujú aktuálnosť svojich popisiek, aby ich v prípade potreby nahradili novými.
Práve takúto technológiu podľa magazínu Engadget v jednej zo svojich londýnskych predajní testuje obchodná sieť Sainsbury's. Má ušetriť čas, papier a zaistiť, aby v každom momente videli zákazníci v regáloch tú istú cenu, aká im bude nablokovaná pri pokladni.
Hoci technológia existuje už od roku 2007, doposiaľ sa v obchode príliš neujala. Experimentovalo s ňou i Tesco v roku 2013, ale zostalo pri obyčajnom papieri.
Cenovky na displeji pribúdajú, zatiaľ len v sieti COOPČítajte