SAN FRANCISCO, BRATISLAVA. Smartfóny sú stále na vrchole predaja a zákazníkom vôbec neprekáža, že z roka na rok rastú. Podľa agentúry Gfk putovalo v minulom roku z pultov predajní do našich vreciek až 1,2 miliardy smartfónov. To je o pätinu viac, ako v ktoromkoľvek z predchádzajúcich rokov.
Výrobcovia zažívajú zlaté časy a budúci rok bude ešte lepší. Najväčší z predajcov sa však o svoje tržby musia podeliť s novými výrobcami z Ázie, ktorí sú lacnejší a dokážu priniesť porovnateľné technológie.
Podľa magazínu Tech Week Europe je v ekonomicky vyspelých krajinách hybnou silou veľkosť displeja. Záujem o modely s displejom väčším ako 5 palcov narástol medziročne takmer na dvojnásobok a tento trend ešte rastie. Zo zariadenia, ktoré slúžilo na komunikáciu, sa dnes stáva náhrada za notebook či počítač.
Predaje posilňuje aj záujem o modely s cenou pod hranicou sto dolárov. Tie sú populárne v Latinskej Amerike, na rozvojových trhoch a v chudobnejšej častiach Ázie. Tieto modely nahrádzajú „hlúpe“ mobily bez prístupu na internet a bez možnosti spúšťať aplikácie.