SAN FRANCISCO, BRATISLAVA. Z Pinterestu sa stane obrovská internetová tržnica. Vývojári chystajú nové tlačidlo, ktoré používateľom umožní nakupovať bez toho, aby museli opustiť známe používateľské prostredie služby.
Pri prehliadaní rôznych fotiek a dekorácií si tak používatelia sociálnej siete budú môcť objednať tie, ktorých predajcovia sa zapoja do obchodnej schémy.
Obchodnú transakciu sprostredkuje Pinterest, samotný obchod však fyzicky zrealizuje predajca. Využije pri tom technológie začínajúcej spoločnosti Stripe , ktorá má podobné projekty rozbehnuté s Twitterom i Facebookom.
Podľa magazínu The Verge chce firma zúročiť svoj digitálny obsah, ktorý do rôznych kategórii zatriedilo viac ako 70 miliónov používateľov služby. Keďže reklamný priestor bol doposiaľ využívaný skromne, obchodné aktivity môžu firme zabezpečiť dostatok príjmov na prevádzkovanie služby i zisk.
Pinterest sa stal synonymom pre katalóg interiérových inšpirácií a pracovných postupov pre šikovné ruky, jeho služby využívajú aj mnohí vydavatelia časopisov. Je viac ako pravdepodobné, že popri skutočných tovaroch sa začnú objavovať na tlačidlách aj ponuky časopisov, z ktorých pochádzajú mnohé snímky.
Pinterest sa tak môže zaradiť medzi kreatívne trhoviská, akými je napríklad Etsy. Zákulisné zdroje hovoria o 6-mesačnom časovom horizonte nasadenia vyvíjanej služby.