Príkladom pokročilého využitia internetu pri vzdelávaní sú Sieťové akadémie Cisco (cisco.netacad.net ), v ktorých sa v 149 krajinách sveta vzdelávajú odborníci na počítačové siete. Výučba v nich prebieha aj tradičným spôsobom - študenti v triedach počúvajú výklad inštruktora a v laboratóriách sa učia riešiť praktické úlohy. Väčšinu teoretických informácií však získavajú cez webovú stránku Akadémie. Po zadaní svojho mena a hesla získajú prístup nielen k interaktívnym učebniciam, ale aj k cvičným testom, ktorými si môžu preveriť, či prebranú látku dostatočne zvládli. K dispozícii majú aj prehľad vykonaných skúšok a systém ich vedie k opakovaniu učiva, s ktorým mali v minulosti problémy. Cez internet môžu aj debatovať s ostatnými študentmi (zo svojej triedy i z iných kontinentov) a po skončení kurzu im stránka pomôže nájsť zamestnanie vyžadujúce kvalifikáciu, ktorú sa im podarilo získať.
„Vďaka dostupnosti učebných materiálov cez internet už študentom netreba prednášať, ale inštruktor sa v triede môže sústrediť len na diskusiu a otázky, ktoré študentom robia problémy,“ popisuje jednu z výhod systému koordinátor programu pre Slovenskú republiku František Jakab. Pedagógovia majú totiž k dispozícii aj presné štatistiky, ako ich žiaci obstáli v priebežných testoch a môžu ich porovnávať navzájom i s inými triedami. „Keď zistím, že naši študenti mali s niektorou otázkou v teste problémy, môžem si preveriť, či to bolo podobné aj u žiakov v iných krajinách. Ak áno, problém mohol byť aj vo formulácii otázky. Inak viem, že k problému sa treba vrátiť na ďalšej hodine,“ vysvetľuje Jakab.
Jeho domovská akadémia funguje v Košiciach pri Fakulte elektrotechniky a informatiky na Technickej univerzite a je najstaršou z 38 Cisco akadémií na Slovensku. V súčasnosti sa na nej pripravuje dvesto žiakov. Pred dvoma mesiacmi získala práve táto slovenská „e-škola“ na výročnej konferencii Cisco Learning Community 2002 v Kodani významné ocenenie - bola vyhlásená za najlepšiu regionálnu Cisco akadémiu v oblasti Európy, stredného východu a Afriky. V tejto kategórii sa o ocenenie uchádzalo viac ako štyristo akadémií. Košičania získali ocenenie už v roku 2000 a ich akadémia sa tak zároveň stala prvou školou, ktorá bola ocenená dvakrát.