SOUL, BRATISLAVA. Nestáva sa často, že sa smart televízory zamiešajú do toho, čo diváci sledujú na obrazovkách. V Austrálii však zaskočili múdre televízory od Samsungu ľudí reklamou.
Reklama na Pepsi bez ozvučenia niekoľkokrát za hodinu prerušuje sledovanie bez toho, aby mala pôvod v samotnom obsahu. Ukazuje sa pri sledovaní vlastných multimédií streamovaných v domácej sieti, i pri sledovaní platených kanálov, ktoré majú svoj vlastný reklamný systém.
Podľa BBC prvé indície naznačujú, že reklama obťažuje tých, ktorí používajú aplikácie Plex a Foxtel Play. Obe sú v televízoroch predinštalované priamo výrobcom. Hoci to celé vyzerá na hru hackerov, ktorí si zahrávajú s trpezlivosťou používateľov, Samsung hovorí o softvérovej chybe.
Firma pred časom v spolupráci s Yahoo pracovala na novom systéme, ktorý by vkladal reklamné prvky rôzneho druhu priamo do sledovaných programov. Nie je preto vylúčené, že práve nejaký pozostatok z testovacieho kódu zostal aj vo finálnej verzii aplikácií. Chyba sa objavila iba v Austrálii.
O reklamných systémoch v smart televízoroch snívajú firmy už mnoho rokov a prvé nápady vznikli už v čase, keď televízory ešte žiadne doplnkové funkcie nemali.
Google už pred desiatkou rokov testoval technológiu, ktorá mikrofónom načúvala sledovanému programu, aby k nemu pridala doplnkové informácie a reklamu bez toho, aby musela spoznať názov kanála a pristúpiť k jeho rozpisu.