TOKIO, BRATISLAVA. Kým robotická chyžná mení posteľnú bielizeň v jednej zo 72 hotelových izieb, ďalší robot s ľudskou tvárou zapisuje do návštevnej knihy nových hostí. Desiatka robotov bude od júna tohto roka ffungovať v japonskom hoteli s názvom Henn-na.
Hotel svoje služby poskytuje v zábavnom centre, ktoré návštevníkom ponúka zážitok z Holandska bez cestovania. Vývojári chcú pritom zistiť, či technológie dnes dospeli natoľko, aby dokázali zastúpiť ľudí.
Stroje plynule komunikujú po japonsky, čínsky, kórejsky a anglicky. Snažia sa udržiavať s ľuďmi živý očný kontakt a sledujú ich gestá, výrazy tváre a reakcie. Ich úlohou bude nahradiť ľudí a obsluhovať návštevníkov.
Podľa denníka The Independent k tomu patrí zabudovaná inteligencia zariadení: dvere, napríklad, rozoznajú cez kameru tvár návštevníka, senzory dohliadnu na vykurovanie a klimatizáciu. Ľudia budú iba riešiť sporné situácie a servisovať techniku.
Ak sa prevádzka osvedčí, investori sú už o rok pripravení rozšíriť kapacitu hotela na dvojnásobok.