Gütersloh 18. decembra (TASR) - Integrovanie prenosných počítačov do vyučovacieho procesu zlepšuje kvalitu učenia. Je to výsledok prvej dlhodobej štúdie o vyučovaní podporovanom notebookmi v Nemecku.
Viac ako trojročnú štúdiu uskutočnilo Centrum pre mediálny výskum Slobodnej univerzity Berlín na objednávku Bertelsmannovej nadácie. Finančne sa na ňom podieľali aj rodičia žiakov.
Projekt Notebookové triedy Učenie pre budúcnosť sa začal vo februári 1999 na evanjelickom gymnáziu v Güterslohu. V každom školskom roku dostali žiaci troch siedmich tried laptopy, zatiaľ čo paralelné triedy sa učili bez nich. Celkom 400 žiakov tak malo možnosť pracovať s prenosnými multimediálnymi počítačmi.
"V triedach s laptopmi nastali v mnohých oblastiach výkonnostné zlepšenia," konštatovala Ingrid Hammová z Bertelsmannovej nadácie.
Učitelia a žiaci zhodne tvrdili, že s laptopmi je učenie zaujímavejšie a názornejšie. Vyučovanie s laptopom podporuje kooperatívne učenie a učenie zamerané na žiaka. Podľa názoru pedagógov sa žiaci intenzívnejšie zaoberali textami a informáciami. Dokázateľne lepšie výsledky dosiahli žiaci s laptopmi v predmete nemecký jazyk a pri riešení matematických problémov.
Podľa vedcov je týmto spôsobom možné odbúrať aj rozdiely medzi chlapcami a dievčatami v zaobchádzaní s novými technológiami. Zatiaľ čo v triedach bez laptopov chlapci tradične dominovali v počítačových vedomostiach, v triedach s laptopmi tento rozdiel úplne zmizol alebo sa výrazne zmenšil.