SME

Milióny Američanov majú nové hobby - vytváranie webových stránok

Pre milióny Američanov je zostavovanie osobných webových stránok a ich bezplatné umiestňovanie na internetovej sieti najnovší druhom domáceho „kutilstva“.

Namiesto tradičného šraubováku, kladiva a pílky sa chopili počítačových programov a s ich pomocou vytvárajú pestrofarebné stránky, ktoré často nečíta a nevidí nikto iný, než najbližšia rodina.

Internetové spoločnosti zatiaľ nedumajú, prečo je fenomén tak rozšírený a uspokojujú sa s tým, že ľudia jednoducho prichádzajú. Človek s vlastnou webovou stránkou je totiž zárukou, že sa na ich internetový server bude vracať a že vyššou návštevnosťou pritiahne reklamu.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

„Pre nás nie je (bezplatné hostovanie webových stránok) zdrojom prímu, je to ale istý druh pridanej hodnoty, spôsob, ako urobiť internet presvedčivejším,“ vyhlásil Kurt Hahn, riaditeľ oddelenia pre styk s verejnosťou americkej spoločnosti EarthLink, ktorá poskytuje internetové služby.

SkryťVypnúť reklamu

Takmer štvrtina jej predplatiteľov, teda asi milión ľudí, si už svoje stránky založila. Pre spoločnosť nie je poskytovanie voľného priestoru - skromných šiestich megabajtov - príťažou. V porovnaní so ziskami sú náklady, ako podotýka Rahn, „vcelku minimálne“.

Nemenej zdatne si vedie internetový gigant AOL, keď je na jeho hostiteľskom serveri AOL Hometown zaregistrovaná jedna nová stránka každých osem sekúnd.

Najväčšej popularite v ponúkaní bezplatčného poskytovania priestoru na webe sa však u Američanov tešia www.angelfire.com a www.tripod.com, obidve vo vlastníctve Lycosu. Kažá zo stránok má približne šesť miliónov registrovaných užívateľov a každý mesiac pribúda ďalších najmenej 250-tisíc.

Čo je obsahom stránok? Na Angelfire idú hlavne stredoškoláci a zrejme preto tu nájdete najviac stránok hlásajúcich obdiv k mladučkej hviezde Britney Spearsovej alebo k iným popovým spevákom. Tripod má širší vekový záber, od 18 do 35 rokov, manažéri však generačné rozdelenie nedokážu vysvetliť.

SkryťVypnúť reklamu

Isté je, že to, čo sa najviac vyhľadáva na Lycose, je tiež najpopulárnejšou témou webových stránok. „Je to odskúšané a je pravda, že tam existuje spojitosť,“ vyhlásila manažérka Tripodu Ames Friedmanová. „Najskôr to bol Pokemon, teraz je to (animovaná japonská rozprávka) Dragon Ball Z," konštatovala.

Popularitu webového „kutilstva“ umožnili bezplatné editorské programy, ktoré nevyžadujú znalosť jediného riadku HTML jazyka, v ktorom sa stránky tvoria, a sú graficky prístupné aj deťom. S ďalšími nástrojmi pre vytváranie stránok ich ponúka prakticky každá spoločnosť, ale veľa záujemcov si vystačí s jednoduchým programom FrontPage Express, ktorý je súčasťou Windows.

Bezplatnému poskytovaniu webstránok podľa odborníkov nehrozí zánik, bude sa však musieť viac než predtým prispôsobovať profilu zákazníkov a ladiť zameranie tak, aby zodpovedal im aj zadávateľom reklamy. „Na analýzu zákazníckej štruktúry sa nevenovalo zatiaľ dosť penazí a... otázkou je, či tento vzťah môžete speňažiť a pritom nikoho neodradiť,“ uviedol analytik spoločnosti Jupiter Research Preston Dodd.

SkryťVypnúť reklamu

Autor: VLASTIMIL MILÝ

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Tech

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Komerčné články

  1. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  5. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  6. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  7. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná?
  2. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  3. Musí veda odpovedať na všetky naše otázky?
  4. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  5. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  6. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  7. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  8. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 17 958
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 522
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 7 881
  4. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 3 844
  5. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 3 160
  6. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 496
  7. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt 1 595
  8. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 1 537
SkryťZatvoriť reklamu