SME
Sobota, 3. december, 2022 | Meniny má Oldrich

BlackBerry rezignovala na masy

Kedysi najsilnejší výrobca smartfónov musí hľadať nové miesto na trhu. Vytlačili ho Samsung a Apple.

(Zdroj: Ilustračné - SITA/AP)

WASHINGTON. Praktická a staromódna tlačidlová klávesnica roky odlišovala telefóny BlackBerry od elegantných dotykových obrazoviek iPhonov a ďalších telefónov.

Zariadenia si vďaka nej získali oddaných zákazníkov vo firmách aj štátnych úradoch.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Na svojom vrchole v roku 2009 mali pod palcom telefóny BlackBerry podľa údajov firmy International Data približne pätinu celého trhu s inteligentnými telefónmi.

Odvtedy však firma z kanadského Ontária podiel stráca. Vytláčajú ju konkurenčné modely Applu či Samsungu a čoraz rozšírenejší zvyk firiem umožňovať zamestnancom prístup k pracovnej pošte cez osobný telefón.

SkryťVypnúť reklamu

Nie zariadenia, ale softvér a služby

Minulý rok klesol podiel BlackBerry približne na pol percenta. Trh podľa údajov IDC viedli Samsung s 23,7 percenta a Apple s podielom 11, 7 percenta.

Nový cieľ BlackBerry je podľa prevádzkového riaditeľa firmy Martyho Bearda „inováciami obísť realitu“, ktorou je fakt, že zákazníci už uprednostňujú telefóny od iných výrobcov.

„V odvetví panuje presvedčenie, že podporujeme iba zariadenia BlackBerry,“ povedal Beard. Zároveň dodal, že softvér firmy už v súčasnosti beží na mnohých operačných systémoch.

Dočítajte tento článok
s predplatným SME.sk.
Predplatné si môžete kedykoľvek zrušiť.
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Tech

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu