To je smrtiace spojenie. To je svet v licencií Battletechu. Gigantické roboty a vy - bojovník zvaný Mechwarrior.

Ste posledný z rodu Dresari vládnuceho na planéte Kentares IV. Vaša rodina bola vyvraždená a planéta obsadená cudzími vojskami a tak je vašou povinnosťou pomstiť sa a znovu získať trón. Príbeh síce ohraný ako platňa Jánošíka v podaní radošincov, ale pre naše potreby dostatočný. Začnete malú vlnu odporu na mesiaci rodnej planéty, ktorá prerastie do povstania a skončí sa navrátením starého poriadku. Na ceste vás čaká mráz arktickej zimy, lesnaté hory, vyprahlá púšť, močiare a divoké bitvy v mestách.
Mechwarrior 4 sa zastavil niekde na pol ceste medzi simulátorom a akčnou hrou. Od posledného dielu sa zvýšila svižnosť hry, roboty - Mechy - sú obratnejšie, mrštnejšie, ale na druhú stranu toho podstatne viac vydržia, takže bude viac záležať na vašich reflexoch ako na hrubej sile. Nemyslite si však, že budete gigantické roboty ovládať ako postavu v hre Quake. Stále je to obrovská kopa železa a hydrauliky a podľa toho sa aj správa. Vaše stroje sa delia na ľahké, stredné, ťažké a útočné. Od najrýchlejších, ale slabučkých prieskumných strojov po obrovské, pomalé smrtiace kolosy. Z koristi z jednotlivých bojísk si môžete nakonfigurovať Mecha podľa vlastných preferencií. Je na vás, či preferujete rýchlejší pohyb, rakety s veľkým dostrelom, automatické kanóny alebo energetické zbrane. Črty simulátora pridáva manažment zbraní v boji (energetické sa veľmi rady prehrievajú a celý robot s nimi), využívanie predností terénu, rádiová komunikácia a spolupráca s ďalšími robotmi na bojisku. Bez inteligentných kolegov, ktorí majú rozdielne slabiny a prednosti, by ste v spleti laserov, ťažkých kanónov a navádzaných rakiet dlho neprežili. Boj vie byť dosť ťažký, ale o to krajší.
Vizuálne je Mechwarrior 4 takmer dokonalý. Nádherne bojiská vás ohromia. Detailné modely a animácie robotov sprevádzané viditeľným poškodením vás nenechajú spať. Ohromujúce sveteľné a dymové efekty, výbuchy a oheň to všetko správne okorenia. Tak prečo takmer dokonalý? Celá tá krása si žiaľ vyberie krutú daň v podobe vysokých hardvérových nárokov. Zvuky sa držia úrovne grafiky. Všetky akcie na bojisku majú charakteristický a perfektný zvuk len trocha viac rádiovej komunikácie by nezaškodilo. Hudbe tiež chýba viac pompéznosti minulých dielov.
Od začiatku bol Mechwarrior 4 koncipovaný pre multiplayer a výsledok je vidieť. Niekoľko variantov boja a optimalizácia aj pre pomalšie pripojenie vám predĺžia už beztak perfektnú zábavu s dôstojným pokračovaním tejto epickej hernej série.
(Rozsiahlejšiu recenziu hry nájdete vo februárovom čísle časopisu CD-tip.)