SME

Za mobilné služby stále platíme priveľa

Balíčky telekomunikačných služieb okrádajú spotrebiteľov o peniaze.

(Zdroj: Samsung)

LONDÝN, BRATISLAVA. Nie je to nič, o čom by sa nevedelo. Za mobilné služby sa platí operátorom viac, ako sa patrí. Podľa najnovšieho výskumu uskutočneného v Británii zaplatí ročne každý zákazník v priemere 159 libier za služby, ktoré nikdy nevyužil.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Celkovo tak mobilní operátori vyzbierajú 5,4 miliardy libier iba vďaka svojej obchodnej politike. Namiesto účtovania odmeny za výkony vyberajú peniaze za balíčky služieb či nadspotrebu. Bez ohľadu na to, či ste ich využili, alebo máte zvolený program, ktorý kopíruje vaše spotrebiteľské potreby.

SkryťVypnúť reklamu

Podľa denníka The Telegraph miestna spotrebiteľská organizácia Which, ktorá monitoruje situáciu už niekoľko rokov, konštatovala, že sa takéto správanie vôbec nemení. Preto žiada zmeny, ktoré by pomocou novej legislatívy prinútili mobilných operátorov tento stav napraviť.

Návrhov je niekoľko: od zmeny spôsobu účtovania poplatkov za výkony, až po povinnosť o informovaní o výhodnejších ponukách či balíčkoch, ktoré by ľuďom ušetrili peniaze.

Aj keď sa podstata služieb mobilných operátorov v takmer ničom nelíši od poskytovateľov internetu, rozdiely sú priepastné. Kým za internet platíme mesačnú tarifu bez ohľadu na objem prenesených dát, telekomunikační operátori používajú archaické zoskupovanie rôznych služieb s rôznymi cenami.

Zmena účtovania by síce mohla priniesť navýšenie jednotkových cien za hovory, prenesené dáta či esemesky, spotrebitelia by však mali vždy zaplatiť iba za to, čo využili.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Tech

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Komerčné články

  1. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry
  2. Koniec nálepkovaniu a predsudkom medzi kolegami u tohto predajcu
  3. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček
  4. Ako sa z firmy na výrobu krbov stal líder v robotike?
  5. Dobrovoľníci, prihláste sa na Týždeň dobrovoľníctva
  6. PLANEO otvára v máji 9 predajní. Má to zmysel v dobe digitálu?
  7. Green Corner: zelené bývanie blízko centra s prvou splátkou 10 %
  8. Bývajte v centre Košíc – 18 bytov v boutique residence Huštáky
  1. Jednoduché farebné premeny do bytu aj záhrady
  2. Pokoj, výhľady a dobrá kuchyňa? Vyberáme desať hotelov na Ischii
  3. Zlatý sen vo vzduchu
  4. Sapara a Nagy povzbudzovali malých futbalistov a futbalistky
  5. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry
  6. Pozvánka, ktorá sa neodmieta: oslávte 25 rokov s Kauflandom
  7. Kaufland oslavuje 25 rokov a tvorí pilier slovenskej ekonomiky
  8. Bankroty a miliardové dlhy. Úspešný Trump je ilúzia
  1. Ako sa z firmy na výrobu krbov stal líder v robotike? 7 525
  2. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček 5 208
  3. Bývajte v centre Košíc – 18 bytov v boutique residence Huštáky 5 080
  4. PLANEO otvára v máji 9 predajní. Má to zmysel v dobe digitálu? 4 924
  5. Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje 4 716
  6. Bankroty a miliardové dlhy. Úspešný Trump je ilúzia 2 851
  7. Slováci posielajú na MS mladíkov. Kedy hrajú a kde ich sledovať? 2 197
  8. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry 1 686
SkryťZatvoriť reklamu