Pri niektorých kategóriách ako knihy, hudba, softvér či spotrebná elektronika by sa mohla cez internet uskutočňovať až štvrtina celkového predaja. Vyplýva to z výskumu spoločnosti Ernst&Young. „Pre všetkých výrobcov aj predajcov, ktorí ponúkajú spotrebný tovar, nie je on-line predaj len možnosťou, ale absolútnou nutnosťou,“ zhrnula spoločnosť.
Minulý rok bol síce pre mnoho firiem pôsobiacich výhradne na internete rokom porážok a opatrnosti investorov, spotrebitelia sú však spokojní. Aj keď veľa z 4400 respondentov z dvanástich krajín, ktorí nakupujú on-line, znepokojených poplatkami za doručenie zakúpených výrobkov, nakupujú stále viac druhov tovaru, uviedol Ernst&Young. Prieskum ďalej ukázal, že predaj cez internet začína mať dopad na bežný pultový predaj. Celých 76 percent tých, ktorí nakupujú často, už v bežných obchodoch nakupujú v menšej miere.
Spojené štáty majú pred ostatnými časťami sveta v oblasti on-line nákupov stále náskok. V celosvetovom meradle dominujú svetu elektronických obchodov muži, ktorí predstavujú takmer dve tretiny neamerickej populácie nakupujúcej on-line.