SME

Falošných taxikárov vyradí z hry mobilná aplikácia

Namiesto mávania majú privolávať taxíky mobilom. Los Angeles chce bojovať proti falošným taxíkom.

(Zdroj: Ilustračné - freeimages.com)

LOS ANGELES, BRATISLAVA. Netradičným spôsobom sa rozhodli v Los Angeles bojovať proti taxikárom, ktorí nemajú licenciu na prepravné služby. Chystajú nariadenie, ktoré má zvýhodniť tých, ktorí podnikajú legálne.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Podľa agentúry Reuters občania mesta a turisti, ktorí si objednajú prepravu cez mobilnú aplikáciu e-hail, budú mať istotu, že taxikár, ktorý pred nimi zastane so svojim automobilom, patrí medzi tých, ktorí majú na prepravné služby oprávnenie. Súčasne budú mať istotu, že im budú zaúčtované ceny podľa štandardných taríf.

SkryťVypnúť reklamu

Mesto chce spustiť kampaň, ktorá má občanov motivovať k tomu, aby nepodporovali šedú ekonomiku. V meste pôsobí 2300 licencovaných taxíkov, ktorých prevádzkovatelia v poslednom roku zaznamenali 21-percentný pokles objednávok.

Vinia z toho svojich nelegálnych konkurentov, ktorí ponúkajú svoje služby lacnejšie. Nielen preto, že nemusia odvádzať platby mestu a štátu, ale ich investície do bezpečnosti automobilov a prepravy sú podstatne nižšie. Mesto reguluje nariadeniami bezpečnosť osobnej prepravy, ktoré prinášajú prevádzkovateľom neočakávané náklady.

Aplikácií na privolanie taxíkov existujú vo svete desiatky a viaceré z nich v minulosti čelili kritike. Nedokázali zaručiť, že do systémov sa dostanú iba prevádzkovatelia s potrebnými oprávnením či referenciami, ktoré garantujú ich kvalitu.

SkryťVypnúť reklamu

V niektorých krajinách je zaužívaný systém privolávania taxíka tlačidlom, ktoré je umiestnené na niektorom z vyzdvihovacích bodov alebo priamo na zastávke hromadnej dopravy.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Tech

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Mesiac.

Japonská ispace stratila kontakt so sondou stratila necelé dve minúty pred pristátím na Mesiaci.


TASR
Ľudia so závažnými a dlhotrvajúcimi ochoreniami, by mali mať zapísané informácie o svojom zdravotnom stave. Pomôcť im môže aj predinštalovaná funkcia v smartfóne.

Záchranári cez zamknutú obrazovku zistia zdravotné údaje.


Vizualizácia zrážky Mliečnej cesty s galaxiou Andromeda.

Milkomeda nie je samozrejmosť.


10
Logá spoločností Instragram, Facebook, WhatsApp a Meta.

Spoločnosť nahradí štátne dotácie, ktoré udržiavali prevádzku elektrárne Clinton Clean Energy Center.


SITA

Komerčné články

  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  3. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  4. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  5. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  6. Plátené tašky a opakované použitie
  7. Kupujete si dovolenku? Nezabudnite na poistenie storna!
  8. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny
  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Čo vám hrozí, keď si neliečite alergiu
  3. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  4. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  5. Oslava ako v Hollywoode: Kaufland má narodeniny, pozýva aj vás
  6. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  7. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  8. Sigord – les, kde sa stretáva zodpovedné hospodárenie s turizmom
  1. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku 16 781
  2. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny 5 422
  3. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť 5 058
  4. Ženy nepatria za volant? Majiteľ autoškoly má iný názor 4 569
  5. Plátené tašky a opakované použitie 3 765
  6. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy 3 332
  7. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí 2 995
  8. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 2 927
SkryťZatvoriť reklamu