Hovorca EK Jonathan Todd novinárov informoval, že jediná internetová marketingová spoločnosť je schopná každý deň poslať prostredníctvom celosvetovej siete pol miliardy personalizovaných reklamných e-mailov.
Výsledkom je, že užívatelia internetu na celom svete nevedomky platia ročne asi desať miliárd eur za pripojenie na sieť, len aby do svojich elektronických schránok dostali nechcené maily a "blikajúce nahé ženy", uviedol hovorca.
Dnes zverejnená štúdia je súčasťou snáh Európskej komisie zabezpečiť lepšiu ochranu dát a súkromných informácií na internete. "Pokiaľ zákazníci nebudú cítiť, že ich súkromie je dostatočne chránené, nebudú môcť on-line služby, také dôležité pre rozvoj bohatstva a zamestnanosti v Európe, prekvitať," konštatoval Todd.
Podľa jeho slov vezme komisia výsledky štúdie do úvahy pri úprave legislatívy na ochranu dát.