SME

Stronghold: Crusader - sprievodca hrou (2. časť)

Minulý týždeň sme vám priniesli prvú časť sprievodcu budovaním tých najlepších hradov a opevnení v hre Stronghold: Crusader. Tento týždeň si môžete prečítať druhú a záverečnú časť návodu k tejto kvalitnej hre.

Minulý týždeň sme vám priniesli prvú časť sprievodcu budovaním tých najlepších hradov a opevnení v hre Stronghold: Crusader. Tento týždeň si môžete prečítať druhú a záverečnú časť návodu k tejto kvalitnej hre.  Európske jednotkyNázov              útočné/obranné hodnotenie                   rýchlosť/zbraň/brnenie            šplh/kopanie

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

 

Lučištník            nízke/nízke                                             vysoká/luk/-                                A/A

SkryťVypnúť reklamu

Stelec z kuše      nízke/stredné                                         nízka/kuša/koženné                    N/N

Kopijník             stredné/veľmi nízke                              priemerná/kopia/-                       A/A

SkryťVypnúť reklamu

Pikovník            stredné/vysoké                                     nízka/pik.kopia/kovové              N/A

Bitkár                 vysoké/stredné                                     priemerná/palcát/koženné         A/A

SkryťVypnúť reklamu

Šermiar              veľmi vysoké/veľmi vysoké                veľmi nízka/meč/kovové           N/N

Razič tunelov    stredná/veľmi nízka                              vysoká/krompáč/-                      N/N

SkryťVypnúť reklamu

Obs.rebríku*     -/veľmi nízke                                          vysoká/-/-                                   N/N

SkryťVypnúť reklamu

Ženista               -/veľmi nízke                                           priemerná                                    N/A

SkryťVypnúť reklamu

Čierny mních    stredné/stredné                                      nízka/palica/-                             N/N

 

Arabské jednotky

Názov              útočné/obranné hodnotenie                   rýchlosť/zbraň/brnenie            šplh/kopanie

SkryťVypnúť reklamu

 

Lučištník            nízke/nízke                                            vysoká/luk/-                                 N/N

SkryťVypnúť reklamu

Otrok                  veľmi nízke/veľmi nízke                      vysoká/fakľa/-                             N/A

Vrhač                  nízke/veľmi nízke                                 vysoká/prak/-                              N/N

SkryťVypnúť reklamu

Vrah                    stredné/priemerné                                priemerné/scimitar***/-            N/N

Lučišt.jazda**   nízke/priemerné                                    veľmi vysoká/luk/kôň               N/N

SkryťVypnúť reklamu

Šermiar               vysoké/vysoké                                    veľmi nízka/scimitar/kovové     N/N

Vrhač ohňa        vysoké/nízke                                        veľmi nízka/oheň/-                     N/N

SkryťVypnúť reklamu

 

* - Obsluha rebríku

** - Lučištnícka jazda

*** - Trochu ohnutý meč – klasický arabský.

Poznámka: A aby som nezabudol: Šplh znamená, či sa jednotka dokáže šplhať po rebríkoch a kopanie znamená, či jednotka dokáže kopať priekopy.

 

Nevojenské jednotky 

Pán – To je jednoducho hlavná postava. Ide o udatného bojovníka, ktorý vydrží omnoho dlhšie ako iné vojenské jednotky, ale keď vám chcípne, ostanú vám len smutné oči pre plač a nasleduje reštart misie.

Šašo – Postavička, ktorá s stará o zábavu vašich poddaných. Dokáže výborne vylepšiť morálku ľudí, ale v boji stačí, ak do neho fúknu a hneď sa poberá do večných lovísk.

Drevorubači – Ako už názov napovedá, vyberú sa do hory, zotnú pár stromov a prinesú vám do skladiska dosky. Tie sú potrebné pre stavbu budov, tak dbajte o týchto statných horalov.

SkryťVypnúť reklamu

Lovci – „Grínpisáci“ ich nebudú mať v láske, lebo lovia zver, ktorá slúži ako jedlo, prípadne brnenie. Lenže ja som ochranca zvierat nebol a veselo som lovil.

Sedliaci – Klasickí poľnohospodári, ktorí zasvätili život obrábaniu pôdy.

Roľníci – Síce podľa manuálu ide o roľníkov, ale ja by som ich skôr nazval zberbou, ktorá sa povaľuje pri ohni a čaká na prácu.

Deti – To sú tie krpaté stvorenia, ktoré sa vám pletú pod nohami. Nemôžu pracovať a len vám jedia zísoby. Ale raz z nich niečo vyrastie

Matky – Matky rodia deti. Postavíte domček a hneď sa pri nom zbehnú mamičky, ktoré majú na rukách malé bábätko a klebetia. Ženy dostali znovu klasicky podradnú úlohu a už sa teším na zjazdy feministiek, ktoré budú upaľovať tvrocov Strongholdu.

SkryťVypnúť reklamu

Kameníci – ťažia kamene, ktoré budete využívať pri stavbe hradieb. Všímal som si, že robia v kameňolome od nevidím do nevidím – asi workoholici.

Banníci (kopáči kovu) – Ťažia železo, ktoré občas využijete pri tvorbe zbraní. Ťažba trvá trošku dlhšie, ale na druhú stranu nebudete potrebovať toľko železa, tak sa to dá banníkom odpustiť.

Kopáči dehtu – V hre budete využívať aj niečo ako smolu – proti nájazdom a títo ľudia sa starajú o jej ťažbu.

Nosiči – Nosiči majú za úlohu odnášať z pšeničných polí pšenicu a rozvážať ju do mlynov, kde vznikne múka, ktorú odvezú do pekární. Sú rýchli a pracovití.

Pekár – Pekár pečie pečivo a chlieb a tým sa jeho funkcia v hre naplnila.

SkryťVypnúť reklamu

Sladkyňa – Vyrába z chmelu pivo a musíte sami uznať, že ide o najdôležitejšiu postavu v hre J.

Krčmár – Ako každý krčmár aj tento predáva pivo smädným krkom, ktorých je vždy neúrekom.

Opilec – Ak uvidíte na ulici potácajúceho sa chlapa, ktorý má väčšinou naplánovanú len trasu hostinec – nikam – hostinec, ide o opilca, ktorý nič nerobí len chlasce pivo. Ako v reále, aj tu je to absolútna spodina, ktorá nevie, čo zo životom.

Šípiar – Tento ujo sa stará o zásobu lukov a kuší vo vašej zbrojnici. Bez neho by ste nemali k dispozícií žiadne jednotky na ďiaľku a to by bol veľký problém.

Zbrojník – Zbrojník vyrába brnenia pre vašich vojakov, tak ak chcete, aby boli vaše jednotky chránené, nerobte mu zleJ.

Kováč – Ako správny kováč aj tento kuje meče a palcáty pre vašich hrdinov. Jedinýproblém tohto týpka býva ten, že nedáva pozor na svoju prácu a často mu začne horieť jeho pracovňa a od nej sa chytajú aj okolité budovy – darebák jeden.

Rezbár – Rezbár sa stará o výrobu dlhších bodných zbraní ako kopia alebo pika.

Kožiarka – Táto slečna sa rozhodla, že bude obliekať vaše vojenské postavičky do koženného brnenia, ktoré získava z kravičiek a musím uznať, že sa jej to aj darí.

Kňaz – Možno sa to nezdá, ale kňaz rozdáva radosť ľuďom, ktorích stretne. Robí to pomocou požehnaní a uznávaním sobášov, čo už vôbec nechápem – ako sa môže niekto tešiť pri svatbe? J.

 

 

Liečiteľ – Aj keď bola úroveň zdravotníctva v stredoveku biedna, táto postava sa poctivo stará o vaše zranené jednotky a snaží sa ich vyliečiť.

Obchodník – Získate ho, ak postavíte Trhovisko a potom bude s vami obchodovať. Musím však priznať, že väčšiu sviňu som nevidel. Kúpi od vás niečo a v zápätí vám to chce predať za dvojnásobnú cenu.

Žonglér – Skúšali ste niekedy žonglovať a nešlo vám to? Vidíte, tento chlap to vie na jednotku a tak rozdáva radosť vašim ľuďom, ktorí sa potom cítia spokojnejší.

Hltač ohňa – Varujem vás, neskúšajte to doma bez dozoru rodičov alebo staršej osoby, ktorá ma papiere na to, že je duševne zdravá a nechce vás zabiť. Hltanie ohňa totiž nedokáže každý...vlastne len hltači ohňa a musíte uznať, že sa na to dobre pozerá. A prináša to zábavu pre váš ľud.

 

A to by bolo aj všetko, ak budete mať ešte nejaké otázky ohľadom tejto hry, nebuďte lenivý a pošlite mi mejlíka (kordi@zoznam.sk) a ja vám skúsim na vašu otázku odpovedať.

 

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Tech

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Ilustračné foto.

Našli sme päť obcí, kde počet obyvateľov pred voľbami stúpal.


3
Boris Zala

V čom tkvie optimizmus Borisa Zalu ohľadne vývoja v Amerike?


13
Europoslankyňa Ľubica Karvašová.

Čerpanie peňazí preveríme, hovorí Lucia Yar.


7
Peter Schutz

Legislatívne predpisovať národu čo môže a čo nemôže je krajnosť.


14
SkryťZatvoriť reklamu