SME

Kto presurfoval v roku 2014 polovicu celého internetu?

Ľudia v tomto roku využili iba polovicu kapacity internetu. Zvyšok zužitkovali softvéroví roboti.

(Zdroj: Ilustračné - freeimages.com)

SAN FRANCISCO, BRATISLAVA. Ak by sme sa uspokojili s tým, že internet používame iba na posielanie pošty, čítanie novín, sledovanie videí a nakupovanie, kapacita všetkých liniek by sa mohla scvrknúť o 56 percent.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Podľa magazínu Quartz vyplýva zo štatistík, že viac ako polovicu internetovej prevádzky uskutočnili v tomto roku softvérové roboty. V minulom roku to bolo ešte o čosi viac.

Softvérové roboty

Vyhľadávače denne prečítajú milióny webových stránok, aby aktualizovali svoj obsah a prinášali vždy najčerstvejšie informácie vo výsledkoch vyhľadávaní. Pravidelne navštevujú a hľadajú na nich nové články.

SkryťVypnúť reklamu

RSS roboty zasa v niekoľkominútových intervaloch nazerajú na spravodajské weby, aby z nich stiahli titulky a prvé riadky noviniek. Robia tak státisíce služieb, ktoré sa pokúšajú konsolidovať obsah a naservírovať ho tak, aby ste nemuseli nič hľadať. Rovnako fungujú aj RSS čítačky a agregátory v mobiloch a stolových počítačoch.

Ďalšie roboty duplikujú z internetu obsah všetkého druhu, aby prostredníctvom prekladačov vytvorili magnet pre vyhľadávače. Pokúšajú sa pritiahnuť neuváženými klikmi pozornosť náhodných čitateľov, aby zarobili na reklame. Popri tom mnohé distribuujú škodlivý kód. Kopírovaním hľadajú cestu k širokým masám svojich cieľov.

Špehovacie roboty zasa v pravidelných intervaloch kontrolujú weby. Kým niektoré monitorujú funkčnosť služieb a vytvárajú štatistiky a prehľady, iné vám umožnia sledovať weby konkurencie, aby ste okamžite dokázali reagovať na ich nové ponuky.

SkryťVypnúť reklamu

Podobným spôsobom pracujú aj všetky porovnávače cien a nákupné servery, ktoré spracúvajú špeciálne exporty z obchodných webov.

Bez človeka

Existuje množstvo ďalších robotov, ktoré hľadajú bezpečnostné chyby webov, aby na ne inštalovali škodlivý kód, iné zbierajú e-mailové adresy pre zasielanie spamu, ďalšie robia distribuované útoky na niektoré zo služieb a podobne.

Konajú bez toho, aby ich interaktívne ovládal človek. Bez ohľadu na to, či ide o kyberzločinecké gangy alebo legitímne internetové služby.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Tech

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Komerčné články

  1. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  2. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  6. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  7. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  8. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  1. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  2. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  3. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska
  4. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  5. Najlepšia dovolenka s deťmi pri mori: Kam letieť z Košíc?
  6. Na koho myslíš, keď si pripínaš narcis?
  7. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu
  8. Na Marka oharka do jarka
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 41 817
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 19 873
  3. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 429
  4. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 8 175
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 7 675
  6. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 4 942
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 4 706
  8. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 4 670
SkryťZatvoriť reklamu