Mladí opúšťajú Facebook, používajú alternatívy

Facebook čelí zmene demografie, opúšťajú ho mladí používatelia.

MENLO PARK, BRATISLAVA. Ak chcete osloviť mládež, potom by ste ju mali hľadať inde, no nie na Facebooku.

Vyplýva to z demografických trendov, ktoré sociálna sieť zaznamenáva už od roku 2013.

Kým počty používateľov vo vekovej kategórii od 13 do 17 rokov klesli v roku 2012 na 95 percent pôvodného stavu, v roku 2013 to bolo na 94 percent a v tomto roku dokonca na 88. Analytici očakávajú, že takýto vývoj bude pokračovať i naďalej.

Podľa magazínu The Verge mládež odchádza tam, kde má viac súkromia. Nie je dôležité mať archív všetkého, čo sa systémom premelie, ale byť v nepretržitom kontakte. A práve tu vedú aplikácie a služby na online komunikáciu. Bez ohľadu na to, kto je ich prevádzkovateľom.

Článok pokračuje pod video reklamou

Je to ako používať funkcie blízke mobilom, avšak cez internet, bez drahých poplatkov mobilných operátorov. Drobný nárast používateľov z rovnakej vekovej skupiny však hlási aj Twitter.

Facebook zatiaľ mládeži neponúkol služby a prostredie, ktoré by vnímali špecifiká tejto cieľovej skupiny. Je prirodzené, že málokto z nich túži po tom, aby zdieľal svoj virtuálny život s rodičmi či príbuznými. A viesť dvojicu profilov iba pre oddelenie užšieho a širšieho súkromia, nedáva zmysel. Aplikácie a služba nie sú tak nastavené, aby to bolo pohodlné.

Horúcimi kandidátmi pre mládež sú WhatsApp a Instagram.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Tech

Inzercia - Tlačové správy

  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  7. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  4. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  5. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  6. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  7. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  8. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  9. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  10. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 34 980
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 23 255
  3. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 16 654
  4. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 15 062
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 9 831
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 5 370
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 5 054
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 512
  9. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 2 786
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 2 681