Bratislava 3. júla (TASR) - Spoločnosť Datamonitor rozdelila na základe svojej najnovšej štúdie Európanov podľa prístupu k nakupovaniu prostredníctvom internetu do piatich kategórií. Najväčšiu z nich (50 % Európanov) tvoria tzv. Odporcovia (Resistors), ktorí sa k internetu nepripájajú vôbec.
Za ňou nasleduje 27-% skupina Fantómov (Phantoms), ktorá celosvetovú sieť využíva iba na vyhľadávanie informácií o produktoch. Samotný nákup však uskutočňuje v kamenných obchodoch.
Kategória Nedôverujúcich (Agnostic), ktorí po internete síce surfujú, ale stránkam zameraným na e-commerce sa vyhýbajú, tvorí 9-% európskej populácie.
Štvrtá skupina tzv. Umiernených (Moderates) nakupuje on line, no má tendenciu míňať len malé sumy peňazí. V Európe má 8-% zastúpenie.
Len 6-% kategóriu Európanov, ktorá prostredníctvom internetu nakupuje najviac, analytici nazvali Internetoví svetobežníci (Internet GlobeTrotters).
Napriek tomu, že posledné dve skupiny predstavujú len 14-% segment, ich ročné on line nákupy majú hodnotu 16,4 miliardy USD.
Podľa Datamonitor tieto kategórie tvoria najmä Švédi, Angličania, Nemci, Francúzi, Taliani a Španieli. Predmetom ich internetových nákupov sú predovšetkým zájazdy, potraviny, kozmetika, drogistický tovar, knihy a CD nosiče.
* 12 wil zll