WATERLOO, BRATISLAVA. BlackBerry už o niekoľko dní začne s distribúciou nového smartfónu, od ktorého očakáva návrat zisku. Nový, očakávaný Classic sa ergonomickým konceptom vracia do minulosti, no zároveň využíva nové technológie.
Classic má väčší displej, dlhšiu výdrž batérie a jeho prehliadač je trojnásobne rýchlejší. Nechýba ani prístup k aplikáciám repozitára Android App, ktorý prevádzkuje Amazon. Firma prezentuje nový model ako potenciálneho nástupcu kedysi populárneho modelu Bold.
Podľa agentúry Reuters nechce súperiť s výrobcami spotrebiteľských smartfónov, oslovuje manažérov a milovníkov hardvérovej klávesnice. Práve tento koncept kedysi priniesol firme úspechy.
Firma sa netají veľkými očakávaniami a dúfa, že Classic sa stane jej najúspešnejším modelom. Výrobcom je taiwanský Foxconn, ktorý vyrába aj populárne iPhony firmy Apple.
Classic má 3,5-palcový displej s rozlíšením 720x720 bodov, dvojjadrový procesor, 2 gigabajty operačnej pamäte a beží na ňom operačný systém BlackBerry 10. Výrobca ho vybavil LTE konektivitou, 8-megapixelovým fotoaparátom, NFC rozhraním a technológiami, ktoré sú štandardom súčasných modelov. K tomu všetkému patrí 16-gigabajtové úložisko, hliníkový rám a ochranné sklo Gorilla Glass 3.
Počiatočná cena bola stanovená na 449 dolárov, čoskoro sa v obmedzenom množstve objaví aj vo zvýhodnených ponukách mobilných operátorov v USA.