SAN FRANCISCO, BRATISLAVA. Používateľov Twitteru čaká v budúcom roku novinka, ktorá by mohla zmeniť spôsob, akým dnes nazeráme na mikroblogovaciu sociálnu sieť. V spolupráci so službou Foursquare pribudnú nové funkcie, ktoré prepoja aktivity používateľov a ich polohu.
Lokačné služby nie sú pre Twitter novinkou. Dnes je však ich používanie obmedzené. Možno z nich vyčítať, odkiaľ používateľ pochádza a kde sa k službe pripojil pri poslednom prihlásení. Tým však možnosti takmer končia.
Twitter počíta s tým, že už v budúcom roku by sa mohli veci dať do pohybu. Obsah bude pri tvorbe označený miestom vzniku a bude sa viazať ku konkrétnym polohám či vzťahu k používateľom samotným. Kým rezidentov zaujímajú informácie zo všedného života, ktoré sa udiali v ich okolí, turisti budú chcieť vedieť, aké služby a príležitosti sú v ich dosahu na novom neznámom mieste.
Twitter vidí v lokalizačných službách veľký potenciál nielen na distribúciu obsahu, ktorý v sociálnej sieti vzniká, ale aj na analýzu chodu siete samotnej. Chce odhaľovať trendy a správanie používateľov, aby ich zásobil tými informáciami, ktoré práve potrebujú.
Do práce sa však podľa magazínu Business Insider nechce púšťať sám, využiť chce podporu zabehnutej služby Foursquare, ktorá disponuje množstvom dát, ktoré vznikli a boli preverené v teréne.
Ak sa zámer podarí, spontánne môžu vzniknúť nové funkcie a služby, ktoré spoja prednosti oboch technológií.