LAS VEGAS, BRATISLAVA. Je to každoročná šou, na ktorej firmy predvádzajú, v akom duchu sa bude niesť rok vo svete počítačov, technológií a spotrebnej elektroniky.
To, čo sa v Amerike ukazuje v Las Vegas, sa v podobných rysoch ukazuje v Európe na Cebite. Aké sú plány firiem a čo od nich možno očakávať? Zdá sa, že veľký prevrat nenastane.
Televízory a internet vecí
Televízory so 4K rozlíšením a kvalitnejšie podanie farieb na LCD paneloch. Diváci v obývačkách sú konzervatívnejší ako firmy očakávali a tak nie je prekvapením, že z ústrednej témy vypadáva všetko, čo sa točí okolo 3D či Smart výbavy.
Kto chce byť „in“ musí ich mať v ponuke, ľudí však láka väčšia uhlopriečka, dokonalejšia farebnosť a detailnejší obraz, na ktorý sa možno pozerať z krátkej vzdialenosti.
Novinky predstaví LG, Panasonic, Philips a Toshiba, kde nebude núdza ani o sledovanie vývoja OLED zobrazenia, častou témou je aj ozvučenie, ktoré patrí ku kinu v obývačke.
Podľa magazínu Pocket Lint sa od Samsungu, napríklad, očakáva, že pozornosť spotrebiteľov sa upriami na nové mobilné zariadenia. Nejde iba o tablety, smartfóny a hodinky, ale o koncept, pri ktorom tvorí podstatu „internet vecí“.
Rok mobilných zariadení
Firmy tiež budú pracovať s informáciou, že ľudia prestávajú rozlišovať medzi kanceláriou, domovom a reštauráciou. Všade chceme mať k dispozícii technológie a odvšadiaľ chceme ovládať tie, ktoré práve nemáme pri sebe.
Nvidia zase naznačuje, že jej nové produkty si vezmú na mušku mobilné zariadenia. Kým na desktope má svoju stabilnú pozíciu, mobilný segment sa vyvíja rýchlejšie, ako sa predpokladalo.
Kto sa prvý chopí príležitostí, má šancu na úspech. A to nielen v rozvinutých ekonomikách, ale aj na ohromnom trhu ekonomicky slabých krajín.
Mobilita a 4K televízory sa tak stanú ústrednou technologickou témou budúceho roka.