SAN FRANCISCO, BRATISLAVA. Stačí pozrieť na displej mobilu, prelistovať niekoľko najnovších fotografií a okamžite máte prehľad o tom, čo sa okolo vás deje.
Podľa BBC sa jednoduché zdieľanie fotografií cez Instagram stalo fenoménom, ktorý nadobudol rozsiahle rozmery. Prevádzkovatelia služby tvrdia, že v súčasnosti používa ich služby 300 miliónov aktívnych používateľov. Svojim počtom predstihli aj milovníkov Twitteru, ktorý v minulom mesiaci vyčíslil 284 miliónov používateľov internetu, ktorí sa ku svojim účtom pripoja aspoň raz mesačne.
S odstupom času sa ukázalo, že kúpa služby Facebookom, ktorá prebehla v roku 2012, bola dobrým rozhodnutím. Ľudia si v uponáhľanom životnom štýle cenia všetko, čo im ušetrí čas. Je atraktívnejšie prezrieť si niekoľko fotografií, ako si domýšľať detaily medzi stručnými riadkami príspevkov na Twitteri.
Služba zaznamenala v posledných rokoch niektoré vylepšenia. Algoritmy bojujú so spamom, používatelia môžu sledovať snímky ľudí, ktorých pravosť bola overená prevádzkovateľmi. Z času na čas sa však k tomu primieša i reklama, ktorá pomáha financovať samotnú prevádzku služby.
Zdieľanie fotografií v tomto formáte už nie je iba o tom, že sa ktosi pochváli dovolenkou, výkonom svojej mačky či novozariadeným interiérom. Nahliadnuť možno do zákulisia športovcov pri príprave na zápasy, sledovať možno ruch metropol alebo si na snímkach pozrieť svetové spravodajstvo.