NEW YORK, BRAISLAVA. Ročne rieši polícia v USA viac ako milión prípadov, pri ktorých ľudia nahlásia krádež svojho smartfónu. V skutočnosti sa ich však udeje viac. Nie každý potrebuje potvrdenie pre poisťovňu alebo dúfa, že sa krádež objasní alebo vyrieši.
Vyplýva to z analýzy, na ktorú v krajine upozornila Federal Communications Commision. Vychádzala pri tom z čiastkových dát, ktoré následne prepočítala na celú plochu krajiny. Počet krádeží sa znižuje iba nepatrne aj napriek tomu, že ide o problém, o ktorom sa v posledných rokoch intenzívne diskutuje.
Pre zlodejov sú mobily tovarom, ktorý má na čiernom trhu vysokú hodnotu. V nejednom prípade platí, že je to tá najcennejšia vec, ktorú má človek bežne vo svojich vreckách. Keďže technológie blokovania zlyhávajú, krádeže sú na dennom poriadku.
Príliš nepomáha ani to, že najnovšie modely s operačným systémom iOS a Android sú vybavené funkciami, ktoré umožňujú v prípade straty či krádeže ich uzamknutie na diaľku. Ľudia funkcie nepoužívajú, pretože na ich nastavovanie nie sú zvyknutí.
Podľa magazínu Digital Trends zlyhávajú aj operátori. V krajine síce vzniká systém na blokovanie mobilov, ktorý zdieľajú operátori, nie je však ich povinnosťou, aby nahlásené mobily blokovali.
FCC preto vyzýva technologický segment, aby prišiel s riešením, ktoré by pomohlo krádeže a lúpeže zastaviť. Diskutuje sa o identifikátoroch a funkciách, ktoré by zariadenia napevno spárovali s ich majiteľmi.