MENLO PARK, BRATISLAVA. Facebook zindexovali viac ako bilión záznamov z násteniek rôznych používateľov, aby mohla firma aktívne pracovať s obsahom, ktorý vytvorili používatelia sociálnej siete.
Ako prví spozorujú zmenu tí, ktorí pristupujú k Facebooku cez svoj iPhone či iPad a majú zvolené anglické používateľské prostredie. Vyhľadávanie ich už nebude smerovať iba k ľuďom, stránkam a skupinám.
Podľa magazínu Digital Trends bez námahy nájdu aj staré fotografie svojich priateľov zo svadby, nájdu avízo na knižku, ktorej názov zabudli alebo rýchlo zistia dátum dávnej dovolenky. Nový spôsob vyhľadávania sa čoskoro stane aj súčasťou aplikácie pre Android.
Enormná námaha pri indexovaní obsahu však nezostane iba používateľským bonusom. Dáta sa stanú východiskovou základňou aj pre inzertný systém. Vďaka nemu budú môcť výrobcovia avizovať produkty tým, ktorí o nich v minulosti na svojej nástenke písali, alebo sa dozvedia o novinkách, ak si kúpili niektorý zo starších produktov.
Pravidlá pre zobrazovanie inzercie tak už nebudú vychádzať iba zo samotných profilov a geoinformácií, ale aj z obsahu, ktorý používatelia v sociálnej sieti tvoria. A práve od toho si Facebook sľubuje vyššiu účinnosť reklamy, ktorá by mohla pretiahnuť inzerentov od konkurencie k jej ponuke.
Aby však Facebook nespustil opäť vlnu kritiky, bude musieť pracovať s vyhľadávaním tak, aby plne rešpektoval nastavenie súkromia konkrétnych príspevkov. Súkromie je citlivou otázkou číslo jedna a firma mala v minulosti viacero nepekných skúseností s prekročením jej jemných hraníc.