Facebook bude sledovať nástenky používateľov, zaradil ich do vyhľadávania

Lepšie vyhľadávanie a presnejšie cielená reklama. Taká je nová stratégia Facebooku pri práci s obsahom.

MENLO PARK, BRATISLAVA. Facebook zindexovali viac ako bilión záznamov z násteniek rôznych používateľov, aby mohla firma aktívne pracovať s obsahom, ktorý vytvorili používatelia sociálnej siete.

Ako prví spozorujú zmenu tí, ktorí pristupujú k Facebooku cez svoj iPhone či iPad a majú zvolené anglické používateľské prostredie. Vyhľadávanie ich už nebude smerovať iba k ľuďom, stránkam a skupinám.

Podľa magazínu Digital Trends bez námahy nájdu aj staré fotografie svojich priateľov zo svadby, nájdu avízo na knižku, ktorej názov zabudli alebo rýchlo zistia dátum dávnej dovolenky. Nový spôsob vyhľadávania sa čoskoro stane aj súčasťou aplikácie pre Android.

Článok pokračuje pod video reklamou

Enormná námaha pri indexovaní obsahu však nezostane iba používateľským bonusom. Dáta sa stanú východiskovou základňou aj pre inzertný systém. Vďaka nemu budú môcť výrobcovia avizovať produkty tým, ktorí o nich v minulosti na svojej nástenke písali, alebo sa dozvedia o novinkách, ak si kúpili niektorý zo starších produktov.

Pravidlá pre zobrazovanie inzercie tak už nebudú vychádzať iba zo samotných profilov a geoinformácií, ale aj z obsahu, ktorý používatelia v sociálnej sieti tvoria. A práve od toho si Facebook sľubuje vyššiu účinnosť reklamy, ktorá by mohla pretiahnuť inzerentov od konkurencie k jej ponuke.

Aby však Facebook nespustil opäť vlnu kritiky, bude musieť pracovať s vyhľadávaním tak, aby plne rešpektoval nastavenie súkromia konkrétnych príspevkov. Súkromie je citlivou otázkou číslo jedna a firma mala v minulosti viacero nepekných skúseností s prekročením jej jemných hraníc.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Tech

Inzercia - Tlačové správy

  1. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  2. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  6. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  7. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  4. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  5. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  6. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  7. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  8. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  9. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  10. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 31 552
  2. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 21 685
  3. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 21 187
  4. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 11 028
  5. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 7 527
  6. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 6 923
  7. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 4 497
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 673
  9. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 2 821
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 156