MOUNTAIN VIEW, BRATISLAVA. Vytiahnete z vrecka mobil, zadáte názov výrobku a na displeji sa zobrazí všetko, čo vám môže pomôcť pri nákupe. Google aktualizoval funkciu vyhľadávania tak, aby sa automaticky stala nákupným sprievodcom.
Ak vyhľadávač identifikuje vyhľadávaný výraz ako názov tovarovej položky, automaticky k nej priradí cenovú informáciu, recenzie z internetu a odporúčania predajcov, ktorí ponúkajú tovar za atraktívne ceny.
K tomu niekedy pribudne i rotujúci 3D náhľad vo forme 360° modelu. Bez toho, aby bolo potrebné prepínať sa na záložku doplnkových informácií.
Google chce novou funkciou podchytiť koncoročný nákupný ruch.
Podľa štatistík narastá úloha mobilov v nakupovaní a Google zaznamenáva v tomto období nárast dopytov, ktoré sa týkajú výrobkov. Kým v USA sa chystajú na výpredajový deň Black Friday, zvyšok sveta očakáva Vianoce. Spolu s nimi prichádzajú nové ponuky výrobcov a predajcov.
3D modely produktov doposiaľ Google zobrazoval výhradne na obrazovkách počítačov a notebookov. Teraz prináša technológiu aj do smartfónov optimalizovanú tak, aby sa uspokojila s nižšími dátovými tokmi.
Podľa magazínu Mashable používa polovica kupujúcich od 25 do 34 rokov svoj mobil ako pomôcku pri nakupovaní i vtedy, ak práve stoja v rade v obchode.
Preverujú položky ktoré majú vložené v košíku a konfrontujú cenovky s konkurenciou bez toho, aby museli behať z predajne do predajne.
Okrem toho používajú mobil ako zápisník pre nákupy, aby im neunikla žiadna z plánovaných položiek. Ako ste na tom vy?
TIP: V rozhodovaní pri nákupoch vám pomôže aj naša služba Recenzie.SME.sk, kde nájdete zoznamy produktov radených podľa kvality vyjadrenej hodnotou smeSkóre. Hodnotu smeSkóre určujeme na základe nami zozbieraných odborných recenzií a hodnotení na internete. Získate tak rýchly a objektívny prehľad o tom, čo je naozaj kvalitné a čo menej, výhody a nevýhody produktu a samozrejme informácie o aktuálnych cenách v odporúčaných obchodoch.