NEW YORK, BRATISLAVA. Aj napriek tomu, že je najväčšou bankou v krajine, JP Morgan nedokázala ochrániť dáta, ktoré jej zverili klienti. Hackerom sa podarilo preniknúť na server, ktorý obsahoval identifikačné údaje 76 miliónov klientov banky.
Vyplýva to z údajov, ktoré podľa BBC banka zaslala dozornému orgánu SEC. Vo svojej správe prikladá incidentu malú váhu, nakoľko útočníci sa dostali iba k okrajovej databáze. Neunikli čísla účtov ani čísla sociálneho poistenia.
Zo severov mohli hackeri stiahnuť mená, adresy a kontaktné údaje zákazníkov. Doposiaľ nie je známe, že by boli nejakým spôsobom zneužité. Odhalené neboli ani žiadne neautorizované transakcie, za ktoré banka preberá plnú zodpovednosť.
Banka pre svoje presvedčenie o malom rozsahu prieniku neuskutočnila žiadne opatrenia pre sledovanie finančných transakcií. Aj napriek tomu informovala svojich zákazníkov, že pri včasne nahlásených podozrivých transakciách uhradí klientom vzniknutú škodu.
V tomto roku ide už o tretí veľký prienik, ktorému čelili veľké spoločnosti. Reťazec Home Depot neochránil informácie o 56 miliónoch platobných kartách, Target zasa neustrážil 70 miliónov identít svojich zákazníkov a 40 miliónov záznamov o platbách uskutočnených cez karty.