Destiny (Bungie / Activision) |
|
Páči sa nám: |
Mimoriadne dobre zvládnuté ovládanie a akcia, grafika, hudba |
Nepáči sa nám: |
Plochý svet, slabý príbeh bez konca |
Hodnotenie: |
7,8 |
Platformy: |
PS3, PS4, Xbox 360 a Xbox One |
Recenzovali sme finálnu verziu hry pre PlayStation 4
Destiny je najrozpornejšia hra za posledné roky. Akčná hra od tvorcov legendárnej série Halo mala byť najväčším novým titulom tohto roka.
Chcela založiť nový žáner a položiť základy hernej série, ktorá mala pre vydavateľstvo Activision vyrábať hity ďalších desať rokov. Obrovské ambície ostali prevažne nenaplnené a z Destiny je naozaj zdravé len akčné jadro hry. Všetky ostatné súčasti svoje ambície zvládli prinajlepšom čiastočne.
Štúdio Bungie vytvorilo úžasne lákavý svet, ale nedáva skutočnú možnosť ho objavovať. Destiny sa výborne hrá s ďalšími ľuďmi, no zámerne kladie medzi hráčov bariéry. Rozbieha veľkolepý príbeh, ktorý sa však nepohne z miesta.
Perfektná akcia
Stredobodom hry je dokonale zvládnutá akcia. Bungie dokázalo dotiahnuť základné mechanické prvky akčných hier z pohľadu prvej osoby takmer do dokonalosti. Pohyb, mierenie, skákanie, pocit zo streľby sú úžasne plynulé a presné.
Hra očakáva precíznosť, no zároveň presne vie, kedy má byť dobromyseľná a hráčovi trochu pomôcť či odpustiť chybu. Jemne pomáha s mierením či občas zaokrúhli tesnú streľu vedľa na zásah.
Postupom času si vybudujete ťažko opísateľný pocit dôvery vo vlastnú schopnosť vykonať presne to, čo ste si vymysleli. K Destiny sa budete vracať práve pre túto dôveru. Pri konzolových hrách ju tak dobre ako Bungie vie vytvoriť len málokto.
Nový žáner
Firma mala na doladenie mechanickej časti akcie viac ako päť rokov. Celý systém aj vďaka dostatku času a peňazí dokázala obliecť do prekrásnej a štýlovej grafiky. Hudobne, vizuálne aj technicky patrí Destiny k úplnej špičke na trhu. V hre je veľa násila, no dokázala sa úplne vyhnúť krvi či brutalite.