SME

Ello chce byť novým Facebookom bez reklám a so súkromím

Nová sociálna sieť s dôrazom na súkromie sa otvára záujemcom. Tí si môžu začať budovať svoju novú internetovú identitu.

SAN FRANCISCO, BRATISLAVA. Má to byť sociálna sieť, ktorá odkrýva iba toľko súkromia, koľko jej používatelia dovolia. Volá sa Ello a každú hodinu vybavuje 31-tisíc prihlášok nových používateľov. Svoju prevádzku spustila začiatkom augusta.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Kolos, ktorý sa rozrastá okolo prvých 90 používateľských účtov, má mať podľa vývojárov projektu jasné rysy. Žiadne sledovanie aktivít a trendov, žiadne sledovanie používateľov, žiadna inzercia, ktorá by zneužívala dáta z osobného zákulisia. Financovanie budú hľadať úplne inde.

SkryťVypnúť reklamu

Vývojári sú presvedčení, že dokážu ponúknuť doplnky, moduly a aplikácie pre sociálnu sieť, za ktoré budú používatelia ochotní zaplatiť.

S dobrým vedomím, že sa nik nebude vŕtať v ich súkromí bez toho, aby to sami povolili či navrhli. Predbežne sa hovorí o mikroplatbách, ktoré sa zatiaľ nikde intenzívnejšie neujali.

Je to reakcia na obchodnú politiku Facebooku, ktorá zužitkováva súkromie používateľov na tvorbu kontextovej reklamy. Jej zadávatelia môžu formulovať presné kritériá, ktoré zasahujú do osobného súkromia používateľov. Do úvahy sa berú všetky dáta – vrátane mobilných – bez ohľadu na to, či boli určené ako verejné, alebo privátne.

Ello má minimalistický dizajn a vidno na ňom, že ide o projekt vo vývoji, ktorý ešte nie je zvládnutý na úrovni rozbehnutých sietí.

SkryťVypnúť reklamu

Nová sociálna sieť má už za sebou aj prvý distribuovaný DoS útok. Vývojári dúfajú, že sa ich nová služba stane hitom a podarí sa im vytvoriť priestor, ktorý bude stavať na doterajších skúsenostiach používateľov s modernými internetovými službami.

Napísala britská BBC.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Tech

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Komerčné články

  1. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry
  2. Koniec nálepkovaniu a predsudkom medzi kolegami u tohto predajcu
  3. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček
  4. Ako sa z firmy na výrobu krbov stal líder v robotike?
  5. Dobrovoľníci, prihláste sa na Týždeň dobrovoľníctva
  6. PLANEO otvára v máji 9 predajní. Má to zmysel v dobe digitálu?
  7. Green Corner: zelené bývanie blízko centra s prvou splátkou 10 %
  8. Bývajte v centre Košíc – 18 bytov v boutique residence Huštáky
  1. Jednoduché farebné premeny do bytu aj záhrady
  2. Pokoj, výhľady a dobrá kuchyňa? Vyberáme desať hotelov na Ischii
  3. Zlatý sen vo vzduchu
  4. Sapara a Nagy povzbudzovali malých futbalistov a futbalistky
  5. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry
  6. Pozvánka, ktorá sa neodmieta: oslávte 25 rokov s Kauflandom
  7. Kaufland oslavuje 25 rokov a tvorí pilier slovenskej ekonomiky
  8. Bankroty a miliardové dlhy. Úspešný Trump je ilúzia
  1. Ako sa z firmy na výrobu krbov stal líder v robotike? 7 585
  2. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček 5 250
  3. Bývajte v centre Košíc – 18 bytov v boutique residence Huštáky 5 142
  4. PLANEO otvára v máji 9 predajní. Má to zmysel v dobe digitálu? 5 017
  5. Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje 4 271
  6. Bankroty a miliardové dlhy. Úspešný Trump je ilúzia 2 865
  7. Slováci posielajú na MS mladíkov. Kedy hrajú a kde ich sledovať? 2 200
  8. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry 1 841
SkryťZatvoriť reklamu