SUNNYVALE, BRATISLAVA. Volá sa Yahoo Directory a mnohí dnes netušia, čo si majú pod týmto názvom predstaviť.
Vďaka tejto službe sa však firme Yahoo pred rokmi podarilo vyšplhať nahor. Katalóg internetových stránok pomohol ľuďom zorientovať sa na internete skôr, ako vyhľadávače dospeli do dnešnej podoby.
Dnes firma túto službu ruší. Katalógy už dávno stratili na svojej popularite a používatelia internetu sa omnoho viac spoliehajú na služby moderných vyhľadávačov. Už netreba ľudí, ktorí by zostavovali katalógy z miliónov internetových zdrojov iba preto, aby ste našli weby, ktoré by vás mohli zaujať.
Za všetkým treba hľadať zmeny návykov. Kým ešte pred rokmi sme z neznámych zdrojov robili predmety svojich záľub, dnes nás zaujímajú fragmenty webov, ktoré odpovedajú na naše aktuálne otázky. A to dokáže zariadiť iba vyhľadávač.
Yahoo prechádza v posledných rokoch intenzívnou reorganizáciou a modernizáciou, aby si udržalo svoju pozíciu na trhu. Kombinuje svoje vlastné služby s cudzími, aby ponúklo lojálnym zákazníkom to, čo od internetu očakávajú. Či už ide o poštové služby, komunikáciu alebo vyhľadávanie.
Katalóg Yahoo Directory tak po dvadsiatich rokoch končí, inzercia, ktorá bola umiestňovaná v tomto priestore, bude presunutá na nové pozície.
Informoval o tom PC Magazine.