SME
Sobota, 28. november, 2020 | Meniny má HenrietaKrížovkyKrížovky
ANALÝZA

Microsoft kúpil najdôležitejšiu hru desaťročia. Prečo a ako (analýza)

S hrou Minecraft nezískal výrobca Windows len vysoko ziskový biznis, ale najmä prístup k novej generácii hráčov.

Z hry Minecraft sa za päť rokov od vydania stal kultúrny fenomén. Má vlastnú sériu hračiek aj každoročný festival.Z hry Minecraft sa za päť rokov od vydania stal kultúrny fenomén. Má vlastnú sériu hračiek aj každoročný festival. (Zdroj: SITA/AP)

Ak ste rodič dieťaťa na základnej škole, takmer určite je vo vašom domácom počítači nainštalovaný Minecraft. Hra, v ktorej z pohľadu v prvej osoby ovládate hranatého panáčika vo svete zloženom z kociek. Virtuálne kvádre môžete jednoducho vyťažiť, premiestniť a kombinovať.

Z kociek a iných predmetov v hernom svete sa dá postaviť takmer čokoľvek od drevených domčekov, cez celé stredoveké mestá až po obrovské modely vesmírnych lodí.

Hra zo všetkého najviac pripomína virtuálnu stavebnicu lego s neobmedzeným množstvom kociek. Microsoft minulý týždeň oznámil, že firmu Mojang, ktorá Minecraft vytvorila a značku vlastní, kupuje za dva a pol miliardy dolárov.

SkryťVypnúť reklamu

Prečo bol Microsoft ochotný za švédske vývojárske štúdio so 40 zamestnancami zaplatiť viac ako tretinu sumy, ktorú začiatkom roka minul za celé technologické portfólio a výrobnú kapacitu Nokie? Najmä ak je Minecraft už teraz dostupný pre operačný systém Windows aj pre herné konzoly Microsoftu.

Prelomová hra

Dôvodov je niekoľko, no hlavným je, že Minecraft je pravdepodobne najdôležitejšou hrou posledného desaťročia. Už pri uvedení na trh v roku 2009 mala hra mimoriadne škaredú grafiku a pomerne veľa chýb.

Napriek tomu si bez marketingu našla fanúšikov a rýchlo predala milióny kópií. Navyše dokázala to, čo žiadna iná hra za posledné desaťročie - stala sa širokým fenoménom a samostatným novým žánrom.

„Na Minecrafte je pre nás špeciálne, že prilákal široké spektrum hráčov. Mladí či starí, muži či ženy. Na trhu je len málo vecí, či už v televízii, vo filme, alebo v hrách, ktoré podobne priťahujú celé komunity,“ povedal po kúpe Mojangu Phil Spencer, ktorý v Microsofte zastrešuje hernú konzolu Xbox.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C3H2S na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom M3H2S na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk a ekonomickému denníku Index
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone
Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Tech

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Božidara Turzonovová.
Monika Jankovská.
Veronika Machyniaková.
Stĺpček Osmelené

Prečo nechceme, aby muži nosili ženské róby

Harry Styles rozpútal debatu o mužoch v šatách.

Michaela Žureková

Neprehliadnite tiež

Podcast Klik

Klik: Vianoce 2020, toto sú naše tipy na technologické darčeky

Sprievodca nakupovaním technologických darčekov.

Podcast Klik.
Tieň sondy Hajabusa 2 na povrchu asteroidu Ryugu.
Podcast Tech_FM

Výpredaje majú problém, všetko skupujú roboty

Čo spôsobujú nové technológie.

Vedátorský podcast

Čierne diery sú sochármi vesmíru

Rozhovor s Norbertom Wernerom.