SME
Streda, 20. január, 2021 | Meniny má DaliborKrížovkyKrížovky

Prieskum o záujme Čechov o 3G

Tretia generácia mobilnej komunikácie ponúkne viac voľného času a pocit istoty


Prieskum agentúry GfK, ktorý si objednala spoločnosť Nokia, ukazuje, ako je česká verejnosť pripravená na služby mobilných sietí tretej generácie (UMTS). Prieskum bol zameraný predovšetkým na to, ktoré mobilné aplikácie a služby tretej generácie budú preferovať používatelia mobilných komunikácií na českom trhu. Aplikácie totiž zohrajú v 3G kľúčovú úlohu s novými možnosťami totiž vzrastie množstvo mobilných aplikácií a služieb závratnou rýchlosťou. Na prieskume sa zúčastnilo 1000 respondentov vo veku 15 až 79 rokov a bol uskutočnený v ôsmich pracovných skupinách. Každá skupina obsahovala mužov a ženy vo veku 18 až 25 rokov a 26 až 45 rokov. V každej skupine sa nachádzal jeden alebo dvaja používatelia WAP-u.

Skryť Vypnúť reklamu

Služby môžu pomôcť


Podľa respondentov budú nové služby užitočné. Majú totiž používateľom ušetriť čas. Nové aplikácie umožnia mobilným používateľom rýchlo a operatívne reagovať, čo bude zvlášť dôležité v kritických situáciách. Skutočnosť, že človek môže okamžite reagovať a riešiť veci prakticky z akéhokoľvek miesta, pôsobí blahodarne na psychiku. Hlavne mladí respondenti sa v tejto odpovedi zmienili, že 3G prináša tiež dobrý pocit istoty.

Záujem


Prieskum ukázal, že takmer dve pätiny populácie majú záujem o nové služby, ktoré budú ponúkať siete tretej generácie. Vyšší dopyt po týchto službách možno očakávať od mužov a ľudí mladších ako 29 rokov (skoro dve tretiny). Používatelia týchto služieb podľa prieskumu vzídu predovšetkým zo súčasných používateľov mobilných telefónov.

Skryť Vypnúť reklamu

Medzi ľuďmi, ktorí vyjadrili svoj záujem o služby 3G, bol najväčší záujem o posielanie a prijímanie e-mailu (68 percent), mapy a informácie o cestovaní (66 percent), bankové služby (61 percent), o rezervácie a nákup vstupeniek (60 percent). Pokiaľ by si respondenti mali vybrať jedinú službu, ktorá je pre nich najdôležitejšia, rozhodli by sa pre posielanie a prijímanie e-mailu s možnosťou pripojiť prílohy. Druhou najpopulárnejšou službou by bolo posielanie osobných video správ a video pohľadníc.

Ľudia, ktorí majú o tieto aplikácie záujem, sú tiež pripravení za ne zaplatiť. Najviac by uvítali fixné mesačné poplatky s neobmedzeným používaním služieb (túto možnosť by preferovalo 57 % ľudí).

Mobilná komercia


Prieskum ukázal, že viac ako tri štvrtiny ľudí, ktorí majú záujem o služby 3G, priťahuje mobilná komercia možnosť platiť za tovar a služby pomocou mobilného terminálu. Jedna tretina týchto ľudí sú tzv. early adopters, ktorí majú ešte väčší záujem používať m-komerciu. Naopak 18 percent tradičných, konzervatívnych používateľov by o takéto služby nemalo záujem vôbec a nepoužívalo by ich. S mobilnou komerciou si zákazníci budú môcť vybrať medzi niekoľkými možnosťami platby z mobilného telefónu. Pôjde napríklad o platenie v obchodoch, v predajniach či v parkovacích automatoch alebo o vzdialený prístup k službám pomocou riešenia na spôsob elektronickej komercie. Zaujímavá je skutočnosť, že len 8 percent z tých, ktorí majú záujem o služby 3G, už urobilo nejakú platbu cez internet.

Skryť Vypnúť reklamu

Ochotná platiť


Používatelia sa domnievajú, že služby 3G stoja za to, aby sa za ne platilo. Priemerný používateľ mobilného telefónu v Českej republike zaplatí 600 Kč mesačne. Ľudia, ktorí by rozhodne používali nové služby, sú ochotní priplatiť si v priemere 450 Kč. Tento údaj je zaujímavé porovnať s ostatnými krajinami. Podľa prieskumov uskutočnených v západnej Európe a v USA sú napríklad v Spojených štátoch používatelia ochotní zaplatiť za nové služby takmer trikrát toľko, podobne sú na tom používatelia v Belgicku a v Taliansku. Viac-menej pri vyjadreniach v percentách je navýšenie mesačného účtu, ktoré je u používateľov prijateľné, v Českej republike 73 percent, zatiaľ čo v západoeurópskych krajinách a v USA ide priemerne o zvýšenie mesačného účtu o 55 percent.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Tech

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Britský variant už u nás zrejme dominuje. Nemusí to byť nevyhnutne zlá správa

Britskú mutáciu odhalili vo väčšine vzoriek Trenčanov z decembra.

Ilustračné foto
Očkovanie v UNLP.
Minister obrany SR Jaroslav Naď (OĽaNO).
Komentár Petra Schutza

Na vaše prianie, madam

Opäť sa bude aj Kremeľ otriasať. Nie obavami, ale rehotom Putina.

Peter Schutz

Neprehliadnite tiež

Ilustračné foto.
Podcast Zoom

Zoom: Ukázali, aké dlhodobé problémy spôsobí Covid-19

Týždenný podcast o novinkách z vedy.

Vedátorský podcast

Prečo sa magnetické pole Zeme hýbe a ako sa udrží mucha na stene?

Od muchy na stene až po kvantovú nadvládu a gravitačné vlny, Vedátorský podcast odpovedal na otázky poslucháčov.

Ilustračná foto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  2. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  3. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  4. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  5. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  6. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  7. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  8. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  9. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  10. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká?
  1. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  2. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  3. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  4. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  5. Najobľúbenejšie auto Slovákov je opäť ŠKODA
  6. PLANEO Elektro funguje aj počas lockdownu - má akčný výpredaj
  7. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  8. MATADOR Group mení vizuálnu identitu značky
  9. Fokus očná optika sa stala exkluzívnym partnerom značky Nikon
  10. Turizmus za účelom estetickej chirurgie v čase pandémie
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 28 912
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 26 220
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 11 785
  4. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 10 731
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 237
  6. Ohlúpli sme počas Covid roka? 7 890
  7. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 457
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 356
  9. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 290
  10. Nakupujete online? Toto potrebujete vedieť 5 113