Facebook chystá Oculus Rift za 200 dolárov

Okuliare na virtuálnu realitu budú k dispozícii aj pre bežných ľudí. Možno v priebehu roka.

(Zdroj: SITA/AP/Jae C. Hong)

MENLO PARK, BRATISLAVA. Zasadnete k počítaču, nasadíte si na hlavu displej so slúchadlami a ocitnete sa vo virtuálnom hernom svete, v ktorom sa spája priestorový obraz s pôsobivým zvukom.

Takto by to mohlo vyzerať v domácnostiach vďaka Facebooku. Ten sa chystá vstúpiť na trh s virtuálnou realitou pre domácnosti, ktorá nemusí stáť viac ako dvesto dolárov. Ak ste pred časom zachytili informáciu o tom, že firma za 2 miliardy dolárov kúpili technologický startup Oculus Rift, pravdepodobne tušíte, o čom je reč.

Článok pokračuje pod video reklamou

Facebook chce vzbudiť u svojich používateľov intenzívny zážitok z hier. O ten sa postará sada pre virtuálnu realitu, ktorej vývoj výrazne pokročil. Vývojárom sa podarilo zmenšiť celé zariadenie a pribudlo množstvo vývojárskych prvkov a nástrojov, ktoré otvorili cestu pre 3D hry.

Zábava však nemá byť konečnou zastávkou. Mark Zuckerberg je presvedčený o tom, že platforma môže výrazne zmeniť spôsob, akým pracujeme a vzájomne komunikujeme cez internet. Očakáva, že Facebook by mal vďaka novému nástroju pozíciu novátora, ktorý by posunul technologický svet o kúsok vpred.

Doposiaľ sa mohli so zariadením stretnúť iba vývojári. Pre tých Oculus predával vývojársku sadu za 350 dolárov, aby ich pripravil na nové možnosti a umožnil im v predstihu vytvárať softvéry, ktoré by založili nový multimediálny ekosystém.

Koncová ceny pre bežných používateľov by však mohla byť nižšia, hovorí sa však o sume niekde medzi dvesto a štyristo dolármi. Špekuluje sa tiež, že zariadenie by mohlo byť k dispozícii v priebehu roka, jeho vývojári však takúto informáciu necheli potvrdiť.

Napísal Eurogamer.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Tech

Inzercia - Tlačové správy

  1. S dobrým pivom leto chutí
  2. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  3. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  4. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  5. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  6. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  7. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  8. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  9. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  10. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  1. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  2. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  3. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  4. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  5. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  6. S dobrým pivom leto chutí
  7. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  8. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  9. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  10. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 37 310
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 24 763
  3. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 20 961
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 12 773
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 9 187
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 6 020
  7. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 3 627
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 3 613
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 358
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 753