MENLO PARK, BRATISLAVA. Zasadnete k počítaču, nasadíte si na hlavu displej so slúchadlami a ocitnete sa vo virtuálnom hernom svete, v ktorom sa spája priestorový obraz s pôsobivým zvukom.
Takto by to mohlo vyzerať v domácnostiach vďaka Facebooku. Ten sa chystá vstúpiť na trh s virtuálnou realitou pre domácnosti, ktorá nemusí stáť viac ako dvesto dolárov. Ak ste pred časom zachytili informáciu o tom, že firma za 2 miliardy dolárov kúpili technologický startup Oculus Rift, pravdepodobne tušíte, o čom je reč.
Facebook chce vzbudiť u svojich používateľov intenzívny zážitok z hier. O ten sa postará sada pre virtuálnu realitu, ktorej vývoj výrazne pokročil. Vývojárom sa podarilo zmenšiť celé zariadenie a pribudlo množstvo vývojárskych prvkov a nástrojov, ktoré otvorili cestu pre 3D hry.
Zábava však nemá byť konečnou zastávkou. Mark Zuckerberg je presvedčený o tom, že platforma môže výrazne zmeniť spôsob, akým pracujeme a vzájomne komunikujeme cez internet. Očakáva, že Facebook by mal vďaka novému nástroju pozíciu novátora, ktorý by posunul technologický svet o kúsok vpred.
Doposiaľ sa mohli so zariadením stretnúť iba vývojári. Pre tých Oculus predával vývojársku sadu za 350 dolárov, aby ich pripravil na nové možnosti a umožnil im v predstihu vytvárať softvéry, ktoré by založili nový multimediálny ekosystém.
Koncová ceny pre bežných používateľov by však mohla byť nižšia, hovorí sa však o sume niekde medzi dvesto a štyristo dolármi. Špekuluje sa tiež, že zariadenie by mohlo byť k dispozícii v priebehu roka, jeho vývojári však takúto informáciu necheli potvrdiť.