SAN FRANCISCO, BRATISLAVA. Twitter sa môže v dohľadnej dobe zmeniť na malú tržnicu s obchodnými ponukami. Prevádzkovatelia chcú na malej vzorke používateľov v USA otestovať nové tlačidlo „kupuj“, aby odhadli obchodný potenciál sociálnej siete.
Zo začiatku by malo ísť o prísne vyberané produkty. Prečítate si správu o pripravovanom koncerte a ak vás osloví, stačí jediný klik a kúpite si digitálnu vstupenku. Bez toho, aby ste sa museli rozhodovať, kde si ju zakúpite.
Prevádzku by mali financovať provízie z predaja, ktoré bude Twitter vyberať. Postupom času by sa pre firmu mohli stať dôležitým sekundárnym príjmom.
Twitter má za sebou rokovanie s 19 partnermi, ktorí sú pripravení na vstup do nového obchodného priestoru. Ide hlavne o prémiový a značkový tovar, ktorý nie je predmetom každodenných nákupov.
Zatiaľ sa nehovorí o tom, že by firma chcela zastrešiť transakcie svojim vlastným platobným systémom. Používatelia pri uzatváraní obchodu pravdepodobne sami zadajú informácie potrebné pre platbu.
Napísala britská BBC.