Grid Autosport je skvelá zábava, ale len pre autíčkarov (recenzia)

Pokračovanie pretekárskej hry vás bude baviť len ak je vám odmenou pôžitok z šoférovania.

(Zdroj: Codemasters)

Grid Autosport (Codemasters)

Páči sa nám:

výborný pocit z jazdy, pestrý výber pretekov

Nepáči sa nám:

hra je zameraná len fanúšikov žánru

Hodnotenie:

7,8

Grid Autosport si užijete, len ak naozaj milujete autá. Codemasters sa v pokračovaní svojej pretekárskej série vrátili k jej závodným koreňom.

Nový Grid je čistý závodný simulátor a nesnaží sa predstierať, že by chcela byť viac. Sústredil sa len na to podstatné a to robí naozaj dobre. Dva základné piliere svojho žánru - autá a rýchlosť - zvláda výborne. Viac vám nedá, ale ani nesľubuje.

Najväčším pôžitkom v hre je skvelý pocit rýchlosti. Od prvého momentu na trati máte pocit, že sedíte v závodnom aute.

Výborná jazda

Pocit sily, keď pri zrýchľovaní do dlhej rovinky prekročíte hranicu 200 kilometrov za hodinu, si budete pamätať dlho a bude vás lákať späť. Postupom času si však začnete užívať aj nuansy šoférovania silných áut - presne zvládnutý moment zrýchlenia zo zákruty či prudké brzdenie pred ostrou zatáčkou.

Rýchlosť by bola zbytočná bez dobrého ovládania. Autá však reagujú precízne, a aj keď sa úzka myšička nepodarí, cítite, že ste zlyhali vy a nie ovládač. Zrážok a nezvládnutých zákrut si pritom užijete najmä spočiatku veľa.

V piatich herných módoch hra ponúka rôzny druhy závodov. Môžete si skúsiť napríklad závody rýchlych a ľahkých formulových monospostov, ale aj mestské trate s bežnými autami či závody postavené okolo šmykov a opotrebúvania pneumatík.

Fyzikálny model hry hľadá rovnováhu medzi zábavou a simuláciou, predpokladá však, že budete jazdiť ako závodník. Musíte rozumne brzdiť či myslieť na priľnavosť povrchu. Hráči bez skúseností so závodnými hrami strávia prvú hodinu mimo trate alebo v masových zrážkach.

Vráťte čas

Hra sa pritom snaží nováčikov uviesť jemne. Môžete si zapnúť rôzne výrazné druhy pomoci: od toho, že sa na trati zobrazí pás označujúci ideálnu stopu, až po automatickú prevodovku a pomoc pri zrýchľovaní.

Najväčšou pomocou bude možnosť vrátiť sa v čase. Stlačením jedného tlačidla sa závod zastaví a plynulo hráča vráti späť do momentu, ktorý si zvolí.

Je to neuveriteľne užitočný nástroj. Ak pokazíte poslednú zákrutu pred cieľom, nemusíte znovu prechádzať celý závod, stačí sa vrátiť o pár sekúnd naspäť.

Nováčikovia si vďaka pretáčaniu času môžu nacvičiť najťažšie úseky. Na vyšších obtiažnostiach začína hra počet pretočení času dávkovať na niekoľko použití za závod a tí najlepší sa bez neho musia zaobísť úplne.

Len pre motoristov

Spätné pretočenie času chráni pred frustráciou zo zbytočného opakovania závodov.

No na opakovanie si zvyknite - jeden závod nasleduje ďalší. Odmena za zlepšovanie je len ďalší, trochu prestížnejší závod. Inak len jazdíte. Hlavná motivácia pokračovať v hraní je pôžitok zo samotnej jazdy. Kariérny mód ponúka určitú mieru strategického rozhodovania v tom, ktorý závod si vyberiete. Skutočnú hĺbku však nemá.

Grid zvláda mechanický pôžitok z šoférovania výborne. Okolitá štruktúra je však slabá. Ak sú pre vás pocit rýchlosti a pôžitok z jazdy samé o sebe odmenou, nemáte dôvod váhať.

Pre ľudí bez motoristickej vášne však Grid nie je - ani napriek tomu, že sa im cestu za volant volant snaží všemožne zjednodušiť.

Najčítanejšie na SME Tech


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  4. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Moskva alebo Petrohrad? 10 550
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 4 433
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 241
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 2 126
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 865
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 633
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 609
  8. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 223
  9. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 961
  10. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 865

Hlavné správy zo Sme.sk

SPIŠ KORZÁR

Deň, ktorý navždy zmenil Vysoké Tatry. Takto to vyzeralo pred trinástimi rokmi

Víchrica zničila 19. novembra 2004 až 12-tisíc hektárov lesa.

ŠPORT

Kaddáfí zachránil nemecký klub. Niečo za to však chcel

Nemecký hokejový tím zachránil diktátor.

KOMENTÁRE

My sme les. Zastavíme katastrofu?

Slovenské lesy miznú, rozšírili sa v nich pilčíci a traktory.

Neprehliadnite tiež

DETSKÁ RUBRIKA

Lelek lesný vidí aj za seba, nemusí ani pohnúť hlavou

Prezývali ho kozodoj, hoci kozy nikdy nedojil.

OBJEKTÍV

Skutočný Iron Man: Vynálezca s oblekom stanovil nový rýchlostný rekord

Oblek poháňa šesť malých prúdových motorov.

Vesmírne kráľovstvo Asgardia vypustilo do vesmíru svoj prvý satelit

Má vlajku a dokonca aj hymnu. Zatiaľ ho však žiadna pozemská krajina či národ neuznáva.

Je lepší vinyl alebo cédečko? Čo o kvalite zvuku hovorí matematika

Fanúšikovia na platne nedajú dopustiť, argumentujú vernosťou zvuku.