MENLO PARK, BRATISLAVA. Facebook vyhlásil vojnu zvodným titulkom, ktoré lákajú na kliknutie, ale skrývajú slabý obsah. Najväčšia sociálna sieť oznámila, že chystá sadu nových algoritmov, ktoré by mali takýto obsah potlačiť.
Facebook tradične favorizoval odkazy, ktoré prilákali najviac ľudí. Aj vďaka jeho starým algoritmom vznikli titulky napísané špeciálne tak, aby donútili ľudí kliknúť na odkaz, ktorý však už často skrýval prevažne podradný obsah. Ľudia na odkaz klikli, no z cieľového webu takmer okamžite odišli.
Pri vyberaní príspevkov, ktoré sa používateľom pri čítaní Facebooku zobrazujú bude sociálna sieť po novom sledovať aj to, ako dlho používatelia na zdieľanom odkaze ostali. Odkazy, ktoré čitatelia opúšťajú po sekundách začne Facebook penalizovať. Upraví ich zobrazovanie tak, aby aby ich videlo menej ľudí.
Týmto krokom chce zvýšiť dôveryhodnosť obsahu, zaistiť spokojnosť používateľov a odstaviť na vedľajšiu koľaj špekulantov, ktorí pre svoje cieľové odkazy získali maximum kliknutí bez ohľadu na reakcie používateľov sociálnej siete.
Napísali v magazíne NDTV.