Facebook potlačí zvodne klamlivé príspevky

Sociálna sieť nasadzuje nový algoritmus, ktorý bude uprednostňovať informačnú hodnotu pred klikanosťou.

(Zdroj: Ilustračné - SITA/AP)

MENLO PARK, BRATISLAVA. Facebook vyhlásil vojnu zvodným titulkom, ktoré lákajú na kliknutie, ale skrývajú slabý obsah. Najväčšia sociálna sieť oznámila, že chystá sadu nových algoritmov, ktoré by mali takýto obsah potlačiť.

Facebook tradične favorizoval odkazy, ktoré prilákali najviac ľudí. Aj vďaka jeho starým algoritmom vznikli titulky napísané špeciálne tak, aby donútili ľudí kliknúť na odkaz, ktorý však už často skrýval prevažne podradný obsah. Ľudia na odkaz klikli, no z cieľového webu takmer okamžite odišli.

Článok pokračuje pod video reklamou

Pri vyberaní príspevkov, ktoré sa používateľom pri čítaní Facebooku zobrazujú bude sociálna sieť po novom sledovať aj to, ako dlho používatelia na zdieľanom odkaze ostali. Odkazy, ktoré čitatelia opúšťajú po sekundách začne Facebook penalizovať. Upraví ich zobrazovanie tak, aby aby ich videlo menej ľudí.

Týmto krokom chce zvýšiť dôveryhodnosť obsahu, zaistiť spokojnosť používateľov a odstaviť na vedľajšiu koľaj špekulantov, ktorí pre svoje cieľové odkazy získali maximum kliknutí bez ohľadu na reakcie používateľov sociálnej siete.

Napísali v magazíne NDTV.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Tech

Inzercia - Tlačové správy

  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  7. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  4. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  5. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  6. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  7. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  8. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  9. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  10. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 31 232
  2. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 22 197
  3. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 21 070
  4. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 11 341
  5. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 7 116
  6. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 6 723
  7. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 4 417
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 668
  9. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 2 835
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 124