SME

Mobilné aplikácie už majú najlepšie časy za sebou

Používatelia smartfónov sú voči aplikáciám čoraz chladnejší.

LONDÝN, BRATISLAVA. Je to vývoj, ktorý sa dal očakávať. Nik si však nemyslel, že by sa všetko mohlo udiať tak rýchlo. Záujem o mobilné aplikácie však klesá a zdá sa, že svoje najlepšie roky už majú za sebou.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Vyplýva to zo štúdie konzultačnej firmy Deloitte, ktorá sledovala návyky používateľov smartfónov v Británii. Z jej prieskumu vyplynulo, že takmer tretina používateľov si do svojich smartfónov nesťahuje žiadne aplikácie a tí, ktorí tak robia, vyčíslili medziročný pokles z 2,32 aplikácií ročne na 1,82. Z výsledkov cítiť pasivitu a nulové nadšenie z platených aplikácií.

SkryťVypnúť reklamu

Všetko to súvisí so životným cyklom smartfónov. Kým spočiatku ich za vysoké ceny kupovali iba technologickí nadšenci, ktorí si nenechali ujsť príležitosť vyskúšať všetky ich možnosti, dnes sú smartfóny v rukách bežných používateľov.

TIP: Pozri si najlepšie smartfóny na trhu podľa odborných hodnotení a ich recenzie.

Tí ich používajú ako obyčajné mobily s prístupom k najzákladnejším internetovým službám, pre ktoré sú aplikácie v mobiloch predinštalované. Na bádanie či zbieranie nových skúseností nie sú čas ani nálada. Dopyt po aplikáciách klesá aj so zvyšujúcim sa vekom používateľom.

Práve deťom a mládeži sa pripisuje záujem o hry a kratochvíle, ktoré však nie sú vždy garanciou zábavy. V množstve nekvalitných aplikácií a nástrah prichádzajú negatívne skúsenosti skôr, a tak nový koníček skúmania digitálneho sveta končí ešte skôr, ako sa začal.

SkryťVypnúť reklamu

Je to podobné, ako keď počítačové časopisy ku každému vydaniu balili CD a DVD nosiče s tisíckami aplikácií. Dnes ich už nik nehľadá ani v časopisoch, ani na internete.

Napísali v magazíne Daijiworld.om.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Tech

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Komerčné články

  1. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry
  2. Koniec nálepkovaniu a predsudkom medzi kolegami u tohto predajcu
  3. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček
  4. Ako sa z firmy na výrobu krbov stal líder v robotike?
  5. Dobrovoľníci, prihláste sa na Týždeň dobrovoľníctva
  6. PLANEO otvára v máji 9 predajní. Má to zmysel v dobe digitálu?
  7. Green Corner: zelené bývanie blízko centra s prvou splátkou 10 %
  8. Bývajte v centre Košíc – 18 bytov v boutique residence Huštáky
  1. Jednoduché farebné premeny do bytu aj záhrady
  2. Pokoj, výhľady a dobrá kuchyňa? Vyberáme desať hotelov na Ischii
  3. Zlatý sen vo vzduchu
  4. Sapara a Nagy povzbudzovali malých futbalistov a futbalistky
  5. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry
  6. Pozvánka, ktorá sa neodmieta: oslávte 25 rokov s Kauflandom
  7. Kaufland oslavuje 25 rokov a tvorí pilier slovenskej ekonomiky
  8. Bankroty a miliardové dlhy. Úspešný Trump je ilúzia
  1. Ako sa z firmy na výrobu krbov stal líder v robotike? 7 360
  2. Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje 6 413
  3. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček 5 113
  4. Bývajte v centre Košíc – 18 bytov v boutique residence Huštáky 4 902
  5. PLANEO otvára v máji 9 predajní. Má to zmysel v dobe digitálu? 4 750
  6. Bankroty a miliardové dlhy. Úspešný Trump je ilúzia 2 830
  7. Slováci posielajú na MS mladíkov. Kedy hrajú a kde ich sledovať? 2 188
  8. Dobrovoľníci, prihláste sa na Týždeň dobrovoľníctva 1 555
SkryťZatvoriť reklamu