LONDÝN, BRATISLAVA. Je to vývoj, ktorý sa dal očakávať. Nik si však nemyslel, že by sa všetko mohlo udiať tak rýchlo. Záujem o mobilné aplikácie však klesá a zdá sa, že svoje najlepšie roky už majú za sebou.
Vyplýva to zo štúdie konzultačnej firmy Deloitte, ktorá sledovala návyky používateľov smartfónov v Británii. Z jej prieskumu vyplynulo, že takmer tretina používateľov si do svojich smartfónov nesťahuje žiadne aplikácie a tí, ktorí tak robia, vyčíslili medziročný pokles z 2,32 aplikácií ročne na 1,82. Z výsledkov cítiť pasivitu a nulové nadšenie z platených aplikácií.
Všetko to súvisí so životným cyklom smartfónov. Kým spočiatku ich za vysoké ceny kupovali iba technologickí nadšenci, ktorí si nenechali ujsť príležitosť vyskúšať všetky ich možnosti, dnes sú smartfóny v rukách bežných používateľov.
TIP: Pozri si najlepšie smartfóny na trhu podľa odborných hodnotení a ich recenzie.
Tí ich používajú ako obyčajné mobily s prístupom k najzákladnejším internetovým službám, pre ktoré sú aplikácie v mobiloch predinštalované. Na bádanie či zbieranie nových skúseností nie sú čas ani nálada. Dopyt po aplikáciách klesá aj so zvyšujúcim sa vekom používateľom.
Práve deťom a mládeži sa pripisuje záujem o hry a kratochvíle, ktoré však nie sú vždy garanciou zábavy. V množstve nekvalitných aplikácií a nástrah prichádzajú negatívne skúsenosti skôr, a tak nový koníček skúmania digitálneho sveta končí ešte skôr, ako sa začal.
Je to podobné, ako keď počítačové časopisy ku každému vydaniu balili CD a DVD nosiče s tisíckami aplikácií. Dnes ich už nik nehľadá ani v časopisoch, ani na internete.
Napísali v magazíne Daijiworld.om.