Mobilné aplikácie už majú najlepšie časy za sebou

Používatelia smartfónov sú voči aplikáciám čoraz chladnejší.

LONDÝN, BRATISLAVA. Je to vývoj, ktorý sa dal očakávať. Nik si však nemyslel, že by sa všetko mohlo udiať tak rýchlo. Záujem o mobilné aplikácie však klesá a zdá sa, že svoje najlepšie roky už majú za sebou.

Vyplýva to zo štúdie konzultačnej firmy Deloitte, ktorá sledovala návyky používateľov smartfónov v Británii. Z jej prieskumu vyplynulo, že takmer tretina používateľov si do svojich smartfónov nesťahuje žiadne aplikácie a tí, ktorí tak robia, vyčíslili medziročný pokles z 2,32 aplikácií ročne na 1,82. Z výsledkov cítiť pasivitu a nulové nadšenie z platených aplikácií.

Článok pokračuje pod video reklamou

Všetko to súvisí so životným cyklom smartfónov. Kým spočiatku ich za vysoké ceny kupovali iba technologickí nadšenci, ktorí si nenechali ujsť príležitosť vyskúšať všetky ich možnosti, dnes sú smartfóny v rukách bežných používateľov.

TIP: Pozri si najlepšie smartfóny na trhu podľa odborných hodnotení a ich recenzie.

Tí ich používajú ako obyčajné mobily s prístupom k najzákladnejším internetovým službám, pre ktoré sú aplikácie v mobiloch predinštalované. Na bádanie či zbieranie nových skúseností nie sú čas ani nálada. Dopyt po aplikáciách klesá aj so zvyšujúcim sa vekom používateľom.

Práve deťom a mládeži sa pripisuje záujem o hry a kratochvíle, ktoré však nie sú vždy garanciou zábavy. V množstve nekvalitných aplikácií a nástrah prichádzajú negatívne skúsenosti skôr, a tak nový koníček skúmania digitálneho sveta končí ešte skôr, ako sa začal.

Je to podobné, ako keď počítačové časopisy ku každému vydaniu balili CD a DVD nosiče s tisíckami aplikácií. Dnes ich už nik nehľadá ani v časopisoch, ani na internete.

Napísali v magazíne Daijiworld.om.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Tech

Inzercia - Tlačové správy

  1. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu?
  2. Umenie investovať: Nemusíte byť znalec, aby ste zhodnotili krásu
  3. Rozprávkové tankovanie
  4. Netrestajme tých, čo mestu šetria čas a peniaze
  5. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu
  6. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti
  7. Z lesa si našla cestu do útulku, na nový domov ale stále čaká
  8. Dana Kleinert sa vzdáva v prospech zmeny v Starom Meste
  9. Union ponúka množstvo výhod pre deti aj matky
  10. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno
  1. Čo nemôžete zaregistrovať ako ochrannú známku?
  2. Potrebujete ochrannú známku pre Váš produkt ?
  3. Netrestajme tých, čo mestu šetria čas a peniaze
  4. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu
  5. Z lesa si našla cestu do útulku, na nový domov ale stále čaká
  6. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti
  7. Rozprávkové tankovanie
  8. AAA Auto zorganizovalo autogramiádu
  9. Union ponúka množstvo výhod pre deti aj matky
  10. Umenie investovať: Nemusíte byť znalec, aby ste zhodnotili krásu
  1. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 12 932
  2. Kvíz o zatepľovaní zvládne iba odborník. Trúfate si? 12 451
  3. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu 12 364
  4. Poznáte zaujímavosti Malty? Tieto lákajú turistov najviac 11 395
  5. Odborníčka na výživu: Večera maximálne 4 hodiny pred spánkom 10 284
  6. Koho výrobky naozaj kupujete v McDonald's? 9 562
  7. Bezpečné bývanie pre rodiny s deťmi? Na toto nezabudnite 8 564
  8. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno 7 296
  9. Vodič dostal jasný odkaz: Na cyklotrase sa neparkuje 6 915
  10. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu? 5 372