Mobilné aplikácie už majú najlepšie časy za sebou

Používatelia smartfónov sú voči aplikáciám čoraz chladnejší.

LONDÝN, BRATISLAVA. Je to vývoj, ktorý sa dal očakávať. Nik si však nemyslel, že by sa všetko mohlo udiať tak rýchlo. Záujem o mobilné aplikácie však klesá a zdá sa, že svoje najlepšie roky už majú za sebou.

Vyplýva to zo štúdie konzultačnej firmy Deloitte, ktorá sledovala návyky používateľov smartfónov v Británii. Z jej prieskumu vyplynulo, že takmer tretina používateľov si do svojich smartfónov nesťahuje žiadne aplikácie a tí, ktorí tak robia, vyčíslili medziročný pokles z 2,32 aplikácií ročne na 1,82. Z výsledkov cítiť pasivitu a nulové nadšenie z platených aplikácií.

Článok pokračuje pod video reklamou

Všetko to súvisí so životným cyklom smartfónov. Kým spočiatku ich za vysoké ceny kupovali iba technologickí nadšenci, ktorí si nenechali ujsť príležitosť vyskúšať všetky ich možnosti, dnes sú smartfóny v rukách bežných používateľov.

TIP: Pozri si najlepšie smartfóny na trhu podľa odborných hodnotení a ich recenzie.

Tí ich používajú ako obyčajné mobily s prístupom k najzákladnejším internetovým službám, pre ktoré sú aplikácie v mobiloch predinštalované. Na bádanie či zbieranie nových skúseností nie sú čas ani nálada. Dopyt po aplikáciách klesá aj so zvyšujúcim sa vekom používateľom.

Práve deťom a mládeži sa pripisuje záujem o hry a kratochvíle, ktoré však nie sú vždy garanciou zábavy. V množstve nekvalitných aplikácií a nástrah prichádzajú negatívne skúsenosti skôr, a tak nový koníček skúmania digitálneho sveta končí ešte skôr, ako sa začal.

Je to podobné, ako keď počítačové časopisy ku každému vydaniu balili CD a DVD nosiče s tisíckami aplikácií. Dnes ich už nik nehľadá ani v časopisoch, ani na internete.

Napísali v magazíne Daijiworld.om.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Tech

Inzercia - Tlačové správy

  1. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 €
  2. Keď Slováci krotia morský vietor
  3. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate
  4. Zákazníkov sme odmenili darčekmi v hodnote 250 000€
  5. Robila som domáci džem z ovocia z Kauflandu. Ako to dopadlo?
  6. 10 tipov z histórie: ako zbohatnúť podľa úspešných velikánov
  7. Porovnanie najobľúbenejších last minute destinácií
  8. Vizuálny smog je problém
  9. Reportáž: Na Záhorí vyrábajú svetové omietky
  10. Volkswagen Arteon spája limuzínu s rodinou
  1. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 €
  2. HB Reavis rozširuje svoje portfólio v Londýne už o piaty projekt
  3. Keď Slováci krotia morský vietor
  4. Ochrana pred tropickou horúčavou
  5. Pivovar Šariš investoval do kultúry
  6. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate
  7. Savills Investment Management kupuje Gdanski Business Center II
  8. Škôlka od srdca
  9. Zákazníkov sme odmenili darčekmi v hodnote 250 000€
  10. 10 tipov z histórie: ako zbohatnúť podľa úspešných velikánov
  1. Porovnanie najobľúbenejších last minute destinácií 16 047
  2. Vizuálny smog je problém 9 878
  3. Reportáž: Hranolky z McDonald’s sú zložené z 5 ingrediencií 7 332
  4. Objavte najvzácnejšiu hubu na svete. Rastie na Liptove 6 269
  5. Volkswagen Arteon spája limuzínu s rodinou 4 375
  6. Spoznajte exotický Zanzibar od severu až po juh 3 900
  7. Prešovská Spinea tromfla Japoncov a spresnila roboty 3 587
  8. Najvýhodnejšia dovolenka v Tatrách a Liptove 3 404
  9. Historickým vláčikom sa prichádza previezť stále viac turistov 3 126
  10. Dovolenka pri Mŕtvom mori a tipy na overené hotely 2 909