MONTREAL, BRATSLAVA. Je to fenomén, ktorý ovládol biznis okolo hotelov a ubytovacích zariadení. Bezplatné WiFi sa stáva hlavným kritériom pri výbere ubytovania. Bez ohľadu na to, či ide o cestujúcich biznismanov alebo dovolenkárov.
Vyplýva to z prieskumu agentúry KDS, ktorá vyhodnotila spotrebiteľské návyky hotelových zákazníkov z celého sveta. Tí v podstatnej miere uprednostňovali dostupnosť bezplatného mobilného pripojenia k internetu pred inými parametrami ubytovania.
Štatistiky hovoria o tom, že hotely na dopyty hostí reagujú dynamicky. Kým v USA poskytuje bezplatný WiFi internet 93 percent hotelov, v Európe možno hovoriť o deviatich z desiatich. Iné je to však v Oceánii, kde je bezplatný prístup dostupný iba v 55 percentách hotelov.
Tohto trendu sa chytajú aj prevádzkovatelia moderných webových služieb. Príkladom je napríklad projekt HotelWifitest.com, ktorý dokumentuje konektivitu jednotlivých hotelov a ponúka používateľom informácie o tom, čo môžu v ktorej lokalite od pripojenia očakávať.
Informovala o tom CTV News.