mali zadarmo, budú zákazníci Kiwwi odteraz platiť niektorému z ostatných internetových providerov okolo 100 až 300 korún mesačne, podľa zvolenej úrovne služieb. Ak si chcú ponechať svoju e-mailovú adresu, budú musieť prejsť k internetovému providerovi Nextra, ktorý zákazníkov Kiwwi preberie a ponúkne im svoje platené služby. Minulý rok využívalo služby Kiwwi viac ako stotisíc zákazníkov.
Spoločnosť Kiwwi sa profilovala najmä ako alternatívny poskytovateľ hlasových telekomunikačných služieb a poskytovanie bezplatného prístupu na internet malo slúžiť najmä na propagáciu jej značky. Zároveň firma dúfala, že sa jej podarí dosiahnuť dohodu so Slovenskými telekomunikáciami, aby sa s internetovými providermi delili o zisky, ktoré im plynú z internetových pripojení cez telefónnu linku. Takýto model funguje napríklad v Českej republike, kde si prakticky celý trh internetového pripojenia pre domácnosti rozdelili bezplatní internetoví provideri. K dohode so Slovenskými telekomunikáciami však nedošlo. Poskytovanie bezplatného pripojenia preto bolo pre Kiwwi dlhodobo stratovou záležitosťou a kvalita tejto služby nedosahovala úroveň platených providerov. V decembri minulého roka navyše rakúska materská spoločnosť Kiwwi vstúpila do konkurzu. Slovenskú aj českú pobočku Kiwwi neskôr odkúpil český telekomunikačný operátor Globaltel. V zozname jedenástich uchádzačov o licencie na poskytovanie verejnej telefónnej služby, ktorý pred dvoma týždňami zverejnil Telekomunikačný úrad, sa však Kiwwi ani Globaltel nenachádzajú. (tba)