NEW YORK, BRATISLAVA. Až 23 miliónov používateľských účtov na Twitteri nemusia obsluhovať ľudia ale softvéroví roboti. Vyplýva to z informácií, ktoré pre akcionárov zverejnili prevádzkovatelia sociálnej siete.
Analýza aktivít používateľských účtov odhalila, že približne 8,5 percenta z celkového počtu aktívnych účtov je aktualizovaných spôsobom, ktorý sa vymyká štandardnému používateľskému modelu. Ide zväčša o účty s vyšším počtom príspevkov, ktoré v princípe nesledujú aktivitu žiadnych iných účtov.
Twitter je atraktívnou platformou vďaka svojej strohosti a jednoduchosti. Softvérové automaty ho využívajú ako komunikačný nástroj pre publikovanie rôznych udalostí. Či už ide o rôzne meteorologické merania, upozorňovanie na blížiace sa katastrofy či rôzne marketingové aktivity.
Čo sa na prvý pohľad môže zdať nepodstatné môže v skutočnosti robiť vrásky na čelách prevádzkovateľov. Roboty narozdiel od ľudí nevnímajú zobrazovanú reklamu. To môže naštrbiť jej účinnosť či efektívnosť jej nasmerovania.
Napísali v magazíne Quartz.