SANTA CLARA, BRATISLAVA. Volá sa Flurry a má byť záplatou na klesajúce tržby z reklamy, ktoré trápia Yahoo na mobilných zariadeniach. Analytická firma, ktorá sa intenzívne venuje vyhodnocovaniu návykov mobilných používateľov, sa tak stáva súčasťou internetového kolosu Yahoo.
Ide o najväčšiu investíciu od roku 2012, keď Yahoo odkúpilo blogovaciu platformu Tumblr. Dnes za bližšie neurčenú sumu nie vyššiu ako 300 miliónov dolárov získa analytické nástroje a vývojársky tím.
Zastaviť prepad
Yahoo verí, že sa vďaka precíznejším algoritmom podarí zastaviť prepad tržieb, ktoré sa v posledných troch mesiacoch scvrkli o 18 percent na 270 miliónov dolárov. Akcionári sú nespokojní s výkonmi spoločnosti a ani viaceré drobné investície a reštrukturalizácia nepomohli tomu, aby sa firma na trhu mobilných zariadení výraznejšie presadila.
Flurry pomôže pochopiť návyky a záujmy každého z mobilných používateľov Yahoo a vyberie z inzertného portfólia tie reklamné prvky a ponuky, ktoré by mohli ľudí zaujať. Práve adresnosť a úspešnosť inzercie je predpokladom pre jej úspech.
Kým Google pracuje s každým detailom a Microsoft sa snaží svojimi technológiami doháňať jeho zručnosti, Yahoo dlhodobo zaostáva nielen s úspešnosťou svojho reklamného systému, ale aj v popularite svojich služieb.
Flurry podľa svojej webovej prezentácie spolupracuje so 170-tisíc vývojármi, vďaka ktorým má prístup k dátam zo 150 miliárd spustení aplikácií každý mesiac. Dáta zbiera na aplikačnej platforme, ktorá prezradí viac ako údaje, čo možno zozbierať z internetového prehliadača.
Dobehnúť Facebook
Najaktívnejším hráčom na mobilnom inzertnom trhu je však v súčasnosti Facebook. Firma si uvedomila, že práve v tomto priestore je najviac príležitostí, pretože práve do mobilného trhu sa prenášajú peniaze z ostatných reklamných kanálov.
Kým televízie a tlač pociťujú pokles, mobilný priestor na objeme rastie.
Facebook si pomohol začiatkom roka kúpou spoločnosti LiveRail, ktorá sa venuje rovnakým analýzam ako Flurry. Výška finančnej transakcie nie je známa, niektoré materiály však naznačujú, že mohlo ísť o investíciu vo výške od 400 do 500 miliónov dolárov. Podobný krok urobil vlani aj Twitter - ten zakúpil mobilný inzertný systém MoPub.
Napísala britská BBC.