Facebook kupuje LiveRail, chce predať viac reklamy

Nový nástroj umožní spravovať videoreklamy, ktoré Facebook predáva na viacerých serveroch.

Ilustrančné foto.Ilustrančné foto.(Zdroj: SITA/AP)

MENLO PARK, BRATISLAVA. Je to najlukratívnejší a najdrahší druh reklamy na internete. Inzertné videoklipy vkladané do videí sú zdrojom tučných tržieb pre každého prevádzkovateľa webov. Facebook má plán, ako svoju pozíciu na trhu vylepšiť.

Firma informovala o tom, že kúpila videoreklamnú spoločnosť LiveRail, spolu s ktorou získava aj jej technológie a know-how pre správu reklamy. Od svojej investície si sľubuje spokojnejších inzerentov a väčší objem predanej reklamy.

Kým pri plošnej inzercii stačí do systému vložiť grafiku a nastaviť jej umiestnenie, s videami je to omnoho komplikovanejšie. Obzvlášť v prípade, ak sa nachádzajú na desiatkach rôznych serveroch, kde Facebook svoju reklamu predáva a umiestňuje.

LiveRail pomáha sledovať videá a zoskupovať ich podľa žánru do kategórií, aby sa dalo pri zadávaní inzercie sledovať desiatok rôznych parametrov. Takýto nástroj dosiaľ Facebooku chýbal.

V segmente videoreklamy je nováčikom a 15-sekundové reklamné videoklipy začal ponúkať iba v marci tohto roka. Ide však o trh, ktorý dynamicky rastie a firma nechce čakať podobne, ako to urobila v mobilnom segmente.

Facebook čelí silnému súperovi, ktorým je omnoho skúsenejší Google, ktorý sa takémuto spôsobu reklamy venuje roky. Analytici upozorňujú na to, že reklama sa z televíznych obrazoviek čoraz intenzívnejšie prelieva na internet a to znamená prílev nových peňazí internetovým spoločnostiam.

Napísala agentúra Reuters.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Tech

Inzercia - Tlačové správy

  1. Premýšľate o aute do 10 000 eur? Poradíme vám, ako nenaletieť
  2. Jazdili sme na novom Volkswagene T-Cross!
  3. Slovensko čaká najdôležitejšie politické rozhodnutie roka
  4. Obľúbené Tunisko sa vracia do ponuky dovoleniek na rok 2019
  5. Máte pri čítaní „krátke ruky“? Vitajte vo svete štyridsiatnikov
  6. Test LG OLED B8: špičkový 4K televízor za cenu, akú ste nečakali
  7. Netradičná dovolenka? Plavba Stredomorím aj s letenkami v cene
  8. Príspevok až 1750 € môžu získať záujemcovia o solárne kolektory
  9. Ako veľmi eko sa dá byť vo firme s 2 300 zamestnancami?
  10. Prievidzská firma je malý zázrak. Uznáva ju americké letectvo
  1. Jazdili sme na novom Volkswagene T-Cross!
  2. Alori: upratujte efektívne a bez námahy
  3. Gansberg Koliba - Housing as a symbol of success
  4. Slovensko čaká najdôležitejšie politické rozhodnutie roka
  5. V Tescu vlani zákazníci nakúpili až 700 miliónov sl. potravín
  6. Obľúbené Tunisko sa vracia do ponuky dovoleniek na rok 2019
  7. Máte pri čítaní „krátke ruky“? Vitajte vo svete štyridsiatnikov
  8. OMV ponúka kávu so sebou aj do opakovane použiteľných pohárov
  9. Pojistným podvodům při nehodě zabráníte s kamerou MiVue 733 WiFi
  10. Test LG OLED B8: špičkový 4K televízor za cenu, akú ste nečakali
  1. Premýšľate o aute do 10 000 eur? Poradíme vám, ako nenaletieť 23 355
  2. Slovensko čaká najdôležitejšie politické rozhodnutie roka 22 986
  3. Netradičná dovolenka? Plavba Stredomorím aj s letenkami v cene 20 240
  4. Prievidzská firma je malý zázrak. Uznáva ju americké letectvo 16 809
  5. Test LG OLED B8: špičkový 4K televízor za cenu, akú ste nečakali 14 666
  6. Obľúbené Tunisko sa vracia do ponuky dovoleniek na rok 2019 11 758
  7. Ako veľmi eko sa dá byť vo firme s 2 300 zamestnancami? 5 910
  8. Máte pri čítaní „krátke ruky“? Vitajte vo svete štyridsiatnikov 5 846
  9. Príspevok až 1750 € môžu získať záujemcovia o solárne kolektory 5 383
  10. Reportáž: Boli sme pri krste novej lode Costa Venezia 3 919