MENLO PARK, BRATISLAVA. Je to najlukratívnejší a najdrahší druh reklamy na internete. Inzertné videoklipy vkladané do videí sú zdrojom tučných tržieb pre každého prevádzkovateľa webov. Facebook má plán, ako svoju pozíciu na trhu vylepšiť.
Firma informovala o tom, že kúpila videoreklamnú spoločnosť LiveRail, spolu s ktorou získava aj jej technológie a know-how pre správu reklamy. Od svojej investície si sľubuje spokojnejších inzerentov a väčší objem predanej reklamy.
Kým pri plošnej inzercii stačí do systému vložiť grafiku a nastaviť jej umiestnenie, s videami je to omnoho komplikovanejšie. Obzvlášť v prípade, ak sa nachádzajú na desiatkach rôznych serveroch, kde Facebook svoju reklamu predáva a umiestňuje.
LiveRail pomáha sledovať videá a zoskupovať ich podľa žánru do kategórií, aby sa dalo pri zadávaní inzercie sledovať desiatok rôznych parametrov. Takýto nástroj dosiaľ Facebooku chýbal.
V segmente videoreklamy je nováčikom a 15-sekundové reklamné videoklipy začal ponúkať iba v marci tohto roka. Ide však o trh, ktorý dynamicky rastie a firma nechce čakať podobne, ako to urobila v mobilnom segmente.
Facebook čelí silnému súperovi, ktorým je omnoho skúsenejší Google, ktorý sa takémuto spôsobu reklamy venuje roky. Analytici upozorňujú na to, že reklama sa z televíznych obrazoviek čoraz intenzívnejšie prelieva na internet a to znamená prílev nových peňazí internetovým spoločnostiam.
Napísala agentúra Reuters.